Carena dels Emprius i Sot de la Vall

Photo ofCarena dels Emprius i Sot de la Vall Photo ofCarena dels Emprius i Sot de la Vall Photo ofCarena dels Emprius i Sot de la Vall

3 hours one minute
May 7, 2024
May 2024

near Mura, Catalunya (España)

Ruta circular des de Parking Km 18.5 BV-1221 passant per:
- Cova de la Font de la Guineu (1.1 km)
- Cavall Bernat de la Vall (1.5 km)
- Collet del Llor (1.8 km)
- Coll de Finestrelles (2.3 km)
- Cau dels Emboscats (2.5 km)
- L'Ocell de Pedra (4.2 km)
- Font de la Coma de la Vall (5.4 km)
- La Vall (6.3 km)
- Pantà de la Vall (7.1 km)
Itinerari circular força agraït per un entorn poc transitat del Parc de Sant Llorenç.
La pujada fins el Collet del Llor és suau, i al cap d'1 km ja trobem la font de la Guineu, avui plena d'aigua. També pujant divisarem ja el Cavall Bernat de la Vall.
Arribats al coll, trenquem a la nostra esquerra per començar la pujada forta, que ens portarà en primer lloc a la foradada de Finestrelles. Després retornem al coll de Finestrelles, per fer la darrera grimpada dalt de la carena dels Emprius.
Aquí la panoràmica és espectacular, tant del Montcau i les Roques de la Coca, com de la Vall d'Horta.
Seguim la carena, deixem primer el Cau dels Emboscats a la nostra dreta i després el Queixal Corcat. Seguim la carena fins un desviament de corriol que baixa a la nostra esquerra, cap al Sot de la Vall. Passarem per les torres elèctriques, que ens baixaran fins la pista forestal que, a la nostra esquerra, enllaça amb la casa de la Vall (en ruïnes).
Seguim pista amunt, i en el revolt que creua el torrent, entrem a l'esquerra del torrent per arribar-nos al pantà de la Vall.
Desfem aquest camí avall fins a trobar de nou la pista, i a l'altre cantó del torrent prenem el corriol que de seguida ens puja a la carretera, on tenim els vehicles.