Carena dels Emprius

November 3, 2014
November 2014

near Mura, Catalunya (España)

La ruta es pot fer sortint des de el Mas de la Vall o be per el camí que surt del Km 19,30 el marge esquerra de la carretera venint de Mura que remunta per la petita vall a sota del Montcau i que va a buscar el collet del Llor, on es troben els 4 itineraris direcció: Coll d’Eres, Font del Llor, Carena del Emprius i Carretera de Mura, que es d'on veníem nosaltres.Aqui girem a la nostra esquerra per seguir el cami que s'enfila fins a les agulles anomenades Finestrelles, (per els diferents forats que tenen), el camí puja a dalt de la carena per un pas estret entre mig de les roques. Es un recorregut circular molt bonic sobretot quant s’està sobre la carena, on es podrà gaudir per una banda la preciosa Vall d'Horta i per l'altra tot el magnífic Montcau.
Si es va amb canalla petita, existeixen un parell de passos de flanqueig baixant de la carena molt a prop del anomenat el Ocell, en direcció ja al Mas de la Vall o be pujant si es ve d'aquest Mas, un pel delicats degut a que son estrets i estat a una petita alçada.