Caracremada (4 dies). Etapa 1. Molí de Gósol - Refugi Coll del Port

Photo ofCaracremada (4 dies). Etapa 1. Molí de Gósol - Refugi Coll del Port Photo ofCaracremada (4 dies). Etapa 1. Molí de Gósol - Refugi Coll del Port Photo ofCaracremada (4 dies). Etapa 1. Molí de Gósol - Refugi Coll del Port

October 24, 2015
May 2015

near Gósol, Catalunya (España)

[CAT] Ruta creada pel Pako Crestas que segueix els passos de Ramon Vila, conegut com a Caracremada i famós per la seva lluita amb els maquis contra el franquisme.

Es tracta d'una ruta que ens portará per les serres d'Ensija, Verd, Port del Comte i Busa. Amb diferentes possibilitats, nosaltres decidim fer-la a peu en 4 dies.
Destacar l'amabilitat i bon tracte dels propietaris dels llocs on ens vàrem allotjar.
Com a punt negatiu dir que es tracta d'una ruta amb molt poques marques, cosa que obliga a utilitzar un dispositiu GPS o a seguir la ressenya que pots trobar a la seva web.

El primer dia sortim del Molí de Gósol fins al refugi Coll del Port passant pel Coll del Verd (2284m) amb unes vistes precioses del Pedraforca i el Pirineu i amb una tartera molt empinada i perillosa.

Temps parat: 26 minuts.

[ESP] Ruta creada por Pako Crestas que sigue los pasos de Ramon Vila, conocido como Caracremada y famoso por su lucha con los maquis contra el franquismo.

Se trata de una ruta que nos llevará por las sierras de Ensija, Verd, Port del Comte y Busa. Con diferentes posibilidades nosotros nos decidimos por hacerla a pie y en 4 días.
Destacar la amabilidad y buen trato de los dueños de los sitios donde nos alojamos.
Como punto negativo decir que se trata de una ruta con muy pocas marcas con lo que es obligado utilizar un dispositivo GPS o en su caso seguir la reseña que puedes encontrar en su web.

En nuestro primer día salimos del Molí de Gósol hasta el refugio Coll del Port pasando por el Coll del Verd (2284m) con unas vistas preciosas hacia el Pedraforca y el Pirineo y con una tartera muy empinada y resbaladiza.

Tiempo parado: 26 minutos.

Ermita de Santa Margarida

Ermita construida en 1763.

Cap del Verd

Cap del Verd (100 cims) de 2284 metros.