Capafonts - La Manugra - Cova de la Gralla - Les Tosques - Capafonts

Photo ofCapafonts - La Manugra - Cova de la Gralla - Les Tosques - Capafonts Photo ofCapafonts - La Manugra - Cova de la Gralla - Les Tosques - Capafonts Photo ofCapafonts - La Manugra - Cova de la Gralla - Les Tosques - Capafonts

July 23, 2023
July 2023

near Capafonts, Catalunya (España)

Ruta circular que surt de Capafonts i amb el següent recorregut:

Aparcament de Capafonts - seguim un tram de carretera fins trobar el camí cap el Pont Vell - continuem pel camí de les Fous que va seguint el riu Brugent avall - Passem per la resclosa del Molí de Més Avall i finalment fem cap al Toll de la Manugra i La Manugra, una gran roca amb una forma molt curiosa.

Tornem pel mateix camí fins sortir de nou a la carretera i anem a trobar el pal indicador del camí de les Tosques ò de la Llódriga. Anem directes cap al Font de la Llódriga, Les Tosques les deixem per la tornada. La Font de la Llódriga es considera el naixement del riu Brugent es la més important i caudalosa de les fonts del Brugent. Es troba més avall de la confluència dels barrancs de la Pixera i de la Font Nova, enmig d’una espessa i ombrivola boixeda. Malauradament en aquesta ocasió raja molt poca aigua després de bastants mesos de sequera.
Tornem una mica enrere per agafar el sender direcció a la Cova de le Gralles, passant abans d'arribar-hi per la Font de l'Espluga Negra. La cova de les Gralles es una enorme balma d'uns 50 mts. d'alçada, un lloc únic a les muntanyes de Prades. Aqui regna el silenci i es pot sentir el so de les gotes d'aigua que van caient des de dalt la balma.

Després de fer un mos, tornem pel mateix camí a Capafonts fent una llarga parada a les Tosques per fer un bany.

Els senders son fàcils de seguir i estan ben indicats amb pals indicador o marques al llarg dels senders. De camí a la Manugra hem de travessar el riu Brugent diversos cops, a tenir en compte segons el cabdal del riu, malauradament cada cop menor, així que en aquesta ocasió no ha representat cap dificultat.