Photo ofCap de Rec – Estanys de la Muga – Cims de la Muga, la Mugueta, Tosseta de Vallcivera i Tossa Plana de Lles Photo ofCap de Rec – Estanys de la Muga – Cims de la Muga, la Mugueta, Tosseta de Vallcivera i Tossa Plana de Lles Photo ofCap de Rec – Estanys de la Muga – Cims de la Muga, la Mugueta, Tosseta de Vallcivera i Tossa Plana de Lles

September 3, 2020
September 2020

near Arànser, Catalunya (España)

Bona caminada, feta amb sentit anti-horari, amb sortida des de Cap de Rec, on hem aparcat per dirigir-nos tot seguit al refugi i començar a seguir el GR-11.10 fins que l’hem deixat quan és desvia per baixar cap a la Llosa, ja que nosaltres seguint el itinerari 26 de Cerdanya, hem anat pujant cap als estanys de la Muga, passant pel bonic indret del prat de la Riba.

Arribats als estanys, la vista de tot el circ que conformen les muntanyes que avui hem assolit, és imponent i tot seguit comencem la pujada a la Muga, pel dret, ja que no hem volgut anar primer al coll i desprès al cim. Dalt del pic, hem gaudit d’unes grandioses vistes, hem menjat una mica i fet unes quantes fotos, per tot seguit encarar la baixada al coll de la Muga i la pujada al cim de la Mugueta, on tornem a gaudir de les mateixes vistes.

Continuem seguint el cordal i baixem a la Portelleta per tot seguit començar la pujada a la Tosseta de Vallcivera, on hi ha un parell de trams de roques en que per precaució en haurem d’ajudar amb les mans, però res complicat. Desprès de gaudir de les vistes des del cim, baixem a la Portelleta, pas natural entre la Cerdanya i Andorra i comencem la pujada a la Tossa Plana de Lles.

Desprès de salvar el fort desnivell, pujant per la carena, arribem al cim més alt de la Cerdanya, La Tossa Plana de Lles o cim de la Portelleta, des de la que gaudim de molt bones vistes. La baixada la fem seguint el recorregut marcat amb el número 19, passant per bonic pla de les Someres i baixant fins al refugi de Pradell, des d’on seguint el recorregut número 18, arribem sense dificultat al Cap de Rec, punt d’inici i final d’aquest magnífica ruta.

Durant tot el recorregut per la carena dels cims d’aquesta ruta, hem pogut gaudir d’imponents vistes sobre multitud de muntanyes, entre les que hem pogut distingir: Pesssons, Ribuls, Montmalús, Ensagents, Casamanya, Comapedrosa, Pica d’Estats, Sotllo, Montcalm, Posets, Aneto, Maladeta, Monturull, Perafita, Setut, Carbassa, Puigpedrós, Engorgs, Portella, Envalira, Carlit, Puigmal, Puigllançada, Tosa d’Alp, Moixeró, la serra del Cadí, etc.

PictographMountain hut Altitude 6,394 ft
Photo ofSortida i arribada - Refugi i estació de Cap de Rec Photo ofSortida i arribada - Refugi i estació de Cap de Rec Photo ofSortida i arribada - Refugi i estació de Cap de Rec

Sortida i arribada - Refugi i estació de Cap de Rec

PictographLake Altitude 8,389 ft

Estanys de la Muga

La Muga

La Mugueta

Tosseta de Vallcivera

La Portelleta

Photo ofTossa Plana de Lles o Pic de la Portelleta Photo ofTossa Plana de Lles o Pic de la Portelleta Photo ofTossa Plana de Lles o Pic de la Portelleta

Tossa Plana de Lles o Pic de la Portelleta

PictographMountain hut Altitude 6,936 ft

• Photo of Eduardo 55 Bona
    Eduardo 55 Bona Sep 4, 2020

Un reportaje magnífico como siempre, espero pronto hacer esta ruta. Saludos

• Photo of erill
    erill Sep 6, 2020

Gracias Eduardo 55 Bona por el comentario, es una ruta muy bonita, en la que he disfrutado mucho haciéndola y con las espectaculares vistas que se ven.
    Salut i bones caminades!

• Photo of Raimon Ripoll
    Raimon Ripoll Aug 13, 2021

Una ruta fantàstica amb vistes impressionants. Molt fàcil de seguir. Haviem pujat prèviament a la Muga i a la Tossa Plana per separat i aquesta ruta circular permet fer els dos cims juntament amb la Mugueta i la Tosseta Vallcivera. Entre el coll de la Muga i la Tosseta Vallcivera hi ha algun pas que ens ha obligat a grimpar una mica, per això creiem que la dificultat és moderada. Moltes gràcies per compartir-la!

• Photo of erill
    erill Aug 17, 2021

Gràcies Raimon Ripoll pel comentari i valoració. Celebro que la ruta t'hagi agradat i que hagis gaudit de les bones vistes que hi ha des dels diferents cims. Com be dius, hi ha algun tram on s'han de fer servir les mans, grimpant una mica, però sense cap dificultat.