Cap al Punt de Rei des del Carrer la Creu

Photo ofCap al Punt de Rei des del Carrer la Creu Photo ofCap al Punt de Rei des del Carrer la Creu Photo ofCap al Punt de Rei des del Carrer la Creu

May 4, 2024
May 2024

near Llutxent, Valencia (España)

Llutxent.
ITINERARI:
Carrer la Creu - Rotonda de la carretera CV-610 -Camí del Pouet de Fancanoll -Punt del Rei - Camí del Cap de Bou - Font Negra -Pinaret - Casa la Sènia - Foia Boscà - Benicava - Les Costes - Carrer la Creu.

LA RUTA:

Esta ruta discorre per part de l'antic camí a Quatretonda, per la part Oest del poble. Va a buscar el camí del Cap de Bou, passa pel costat de la Font Negra i s'introduïx per un pinaret situat en un alteró del terreny. A continuació baixa cap al camí de la Foia Boscà, passa per la Casa la Sénia. El Pou del Convent, Benicava, baixant cap a les Costes i tornant al Carrer la Creu.

El carrer La Creu és l'eixida del poble que agafarem de cara a Ponent, anant cap a Quatretonda.
Travessarem la carretera CV-610 per la rotonda situada al costat de l'antiga Bassa dels Bolcadors. Tirarem recte i cap avall pel camí del Pouet de Fancanoll. Arribarem al punt més baix de la ruta, a partir del qual començarem a remuntar. Per ací naix "el Barranc de l'Algoletja".(273 m).
Possiblement, estem prop del que s'anomena "Punt del Rei", que fa menció al punt en el qual el Rei Jaume I, en 1276, malalt i derrotat en la batalla de Llutxent, que va ser un dimarts (d'ahí : "en martes, ni te cases ni te embarques") es va retirar anant-se'n cap a Alzira.
Travessarem la carretera per davall d'un pont i al passar a l'altre costat de la carretera, anirem a buscar el camí del Cap de Bou, la qual cosa ens complicarà un poc el camí a l'haver de travessar per dins d'alguns bancals. Veurem un "plataner" en un bancal. Quan ens situem en el camí del Cap de Bou tirarem de cara a Quatretonda.

Més avant, una carrasca al costat del camí, i una capelleta d'un pou que està tancada, possiblement per seguretat. Més avant, a l'esquerra del camí, trobarem la Font Negra, un naixement d'aigua camuflat entre molta vegetació. Un lloc prou salvatge, en el que hi ha aigua a pesar de la forta sequera que patim. Girarem a l'esquerra i el camí ens endinsarà per una senda estreta i molt empinada fins a deixar-nos en un atapeït pinaret. Ple de vida. La senda el travessa de sud a nord i ens deixa en una baixada prou pronunciada fins a arribar al camí de la Foia Boscà. Passarem pel costat de la Casa de la Sénia i continuarem pel camí que ens porta cap a Llutxent. Just quan s'acaba l'asfaltat del camí girem a l'esquerra i agafem una senda ampla, empedrada en algun punt. La senda ens fa pujar progressivament. A la dreta tindrem el pou del convent, en un bancal d'oliveres. Li fem foto, i advertim que la biga que aguanta la llinda està a punt de caure. D'ací tornem al camí de Benicava

Aprofite per a dir que en el mapa de wikiloc apareix la llegenda "Salem", la qual cosa deu ser un error.
A l'arribar a la primera casa girarem a la dreta agafant un camí que ens baixa fins al camí de les Costes, i a l'esquerra anirem al carrer La Creu, arribant fàcilment a l'inici i final de la ruta de hui.

PictographPanorama Altitude 928 ft

Camí Pouet de Fancanoll

PictographPanorama Altitude 897 ft

Pont

PictographBridge Altitude 857 ft

PictographFlora Altitude 923 ft

Musa paradisiaca L.

PictographFlora Altitude 914 ft

Quercus ilex L. subsp. rotundifolia (Lamk.) T. Morais. Família: Fagàcies. Altres noms: Alzina carrasca, Carrasca, Encina.

Capelleta de pou, tancada per evitar perills.

PictographFountain Altitude 777 ft

La Font Negra

Un racó prou silvestre. Un barranc que té aigua, a pesar de la sequera que hi ha.

PictographPhoto Altitude 883 ft

PictographPanorama Altitude 909 ft

Tap

LLacorella esfulladissa.

PictographFlora Altitude 953 ft

Bosc

PictographTree Altitude 977 ft

Possiblement fet per els javalins refregant-se

PictographIntersection Altitude 878 ft

Pou del convent

Olor a cremat

La Serra Grossa i la Serra d'Agullent

1. Aielo de Malferit i Serra Grossa 2. Agullent i Adzaneta de Albaida i la Serra de Agullent

La Rotonda

El carrer primer de maig