Cantonigròs i la Foradada des de Santa Maria de Corcó

Photo ofCantonigròs i la Foradada des de Santa Maria de Corcó Photo ofCantonigròs i la Foradada des de Santa Maria de Corcó Photo ofCantonigròs i la Foradada des de Santa Maria de Corcó

2011
May 23, 2021
May 2021

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Cantonigrós i la Foradada des de Sta. Maria de Corcó - 10.58 km (circular, antihorari) - wikiloc id 4280064- Fàcil - a prop de Santa Maria de Corcó, (Osona). Catalunya

Preciós, variat i molt agradable recorregut circular des de Santa Maria de Corcó que ens portarà a Cantonigrós pujant per Arcarons i el Dolmen de Puigsespedres i seguint cap a la Foradada i retornant a Sta. Maria per l'extensa zona boscosa de la Comellassa i creuant a l'entrada del poble el preciós Pont de la Gorga.

És un recorregut força fàcil i perfecte per una matinal. Sortim prop de la plaça de l'església i just desprès del Pont de la Gorga agafem un corriol a la dreta pel costat de la riera de les Gorgues, creuant-la un parell de cops i sortint al Molí d'Arquerons. Seguirem fins a tornar a entrar al poble i i al carrer del Pont girem a la dreta, agafant el Camí Ral de Vic a Olot. Ben aviat passarem al costat del Dolmen de Puigsespedres. Més endavant el camí es converteix en corriol i seguirem pujant fins a convertir-se de nou en pista per arribar a Cantonigrós. Creuem pel llarg tota la població i anirem al Camp de futbol on comença el camí de la Foradada i seguirem els indicadors fins arribar-hi. Aquí el camí és magnífic, frondós, espectacular i al arribar al gorg i al Salt de la Foradada el panorama és excepcional (sempre que hi hagi aigua, en situacions d'excepcional sequera s'arriba a assecar com va ser el cas a l'octubre de 2011). Seguim el corriol fins a trobar una cadena. Reculem i donem la volta per la dreta tornant a sortir prop de la Foradada. Desfem un tram del camí de l'anada per trobar el trencall que seguim a la dreta per tornar a Sta. Maria de Corcó, per un llarg i preciós corriol que en portarà pel torrent de la Comellassa, continuant fins a trobar la pista al Pla del Campàs, prop de l'entrada de Sta. Maria. Agafem el carrer del Pont i creuem de nou el Pont de la Gorga per acabar aquesta preciosa i completa volta. Molt recomanable!!! Us encantarà.

- Itinerari (circular, antihorari):
Santa Maria Corcó, Riera de les Gorgues, Arquerons, pista camí Ral de Vic a Olot, Dolmen de Puigsespedres, sender, pista camí Ral de Vic a Olot, Cantonigròs, pista camí de la Foradada, sender, la Foradada, Font, Cadena, la Comellassa, el Campàs, Pont de la Gorga, Santa Maria Corcó.