Photo ofCantonigros (a prop de la Font del Rajolí)-Ermita de Sant Corneli-Novelles-Cantonigros. Photo ofCantonigros (a prop de la Font del Rajolí)-Ermita de Sant Corneli-Novelles-Cantonigros. Photo ofCantonigros (a prop de la Font del Rajolí)-Ermita de Sant Corneli-Novelles-Cantonigros.

8 hours one minute
October 15, 2018
October 2018

near Pruit, Catalunya (España)

Des de Olot i per la carretera C-153 ens dirgim a Cantonigros.
Poc abans de la gasolinera de l'entrada al poble i desprès de pocs metres del punt kilométric 25, girem a l'esquerra per continuar per el Camí Vell de Tavertet a Cantonigros uns 200 metres. Aquí al voral de la pista esmentada (i també es el GR 151) aparquem els vehicles.
Amb un dia que en principi entre la boira i l'humitat no promet masses alegries, però amb l'esperança de que al avançar el dia es destapi comencem la caminada. Seguim uns metres el GR 151 per desviar-nos per l'esquerra per un camí que també desprès de poc el deixem per continuar per la dreta per una drecera que ens porta a empalmar el camí/pista de Cantonigros a la Cau (i també GR 151). Seguint aquest camí passem per el Coll Sesviles on poc desprès i en el rètol de la Torre del Telégraf girem a l'esquerra tot deixant el Camí de Cantonigros a la Cau per seguir per el GR 151 el camí/pista de la Serra de Sesviles fins el Grau del Perer i Collet dels Graus. Aquí tornem deixar el GR 151 (ara ja no el trobarem mes fins el final de la caminada) per continuar per la dreta per el Camí de la Font de la Vena i el del Serrat de Sant Corneli que ens apropa a l'ermita.
Ja tenim la gana feta i per tant fem l'esmorzar de grup tot gaudint (gràcies a que s'ha aixecat el dia) d'un net, endreçat i acollidor entorn.
Ja de tornada passem per el mirador de Sant Corneli que ens regala unes fantàstiques panoràmiques. Tot seguit continuem el sender capa l'esquerra que ens mena a una cruïlla on es troba la masia de Novelles. Tal i com baixem per la dreta i tot deixant la masia darrera nostra, continuem ara per el Camí Vell de Tavertet a Cantonigros.
Tot continuant aquest camí/pista, anem pujant paral-lelament per el Torrent del Gorgàs, passem per la Cova del Serrat del Vent, per el trencant del mas de la Cau que el deixem a la nostra dreta, nosaltres continuem per l'esquerra amunt fins la cruïlla de les masies de l'Aubert i la Serra. Aquí, i per la dreta, agafem el Camí Vell de Tavertet a Cantonigros que desprès de passar per el Pla d'Ardura (on gaudim d'unes magnífiques panoràmiques dels Santuaris de Bellmunt i Cabrera entre d'altres) ja no el deixem fins el final en que tanquem el bucle de la ruta d'avui arribant on tenim els cotxes.

Nota;
No feu cas del temps emprat a fer la ruta, en poc més de 3 hores i mitja es pot fer tranquilament.

Aparquem al voral del Camí Vell de Tavertet a Cantonigros(GR 151) i prop de la Font del Rajolí.

Continuem per l'esquerra

Continuem per l'esquerra i per Collsesviles tot afant el Camí de Cantonigros a la Cau(i tambe GR 151).

Seguim per l'esquerra

Seguim per l'esquerra i per la Serra de Collsesviles tot deixant el Camí de Cantonigros a la Cau i continuar per el GR 151.

Deixem la pista i el GR 151 per endinsar-nos per l'esquerra dins del bosc.

Seguim per la dreta

Seguim per la dreta, Grau del Perer i Collet de les Graus.

Continuem per la dreta just on està el rètol i en direcció a la Font de la Vena.

PictographInformation point Altitude 3,579 ft

Seguim recta

Seguim recta, tot veient que a la nostre esquerra hi ha el rètol indicador de la Font de la Vena que nosaltres no baixem a visitar-la.

Continuem per l'esquerra

Continuem per l'esquerra i per el Serrat de Sant Corneli.

Ermita i Dolmen de Sant Corneli

SANTUARI DE SANT CORNELI: El santuari de Sant Corneli pertany a la parròquia de Tavertet. Està situat al cim d'un petit turo a prop del mas Novelles d'Avall. La capella ja existia al segla XIII, però l'origen pot ser més remot. Fou reformada durant el segla XVIII, així el portal de ponent és datat el 1717 que fou obra, segurament del Sr. Novelles, propietari del mas veí. Més tard, experimenta una altra reforma com es pot veure pel campanar datat al 1868. El 1966 es va ensorrat l'atri de l'església i els veïns de Tavertet el varen refer i van arreglar la capella. Després ha estat el masover de la Cau qui s'ha cuidat de l'agençament de la capella i en guardar la clau. S'hi celebra el tradicional aplec de Sant Corneli el primer diumenge d'agost. DOLMENT DE SANT CORNELI: Situat al lateral de l'ermita de Sant Corneli. Està format per una petita cambra quadrada amb una llosa per porta i per un corredor semblant a la cambra. Malauradament les lloses que formaven la coberta ja no hi son. Informació procedent de Viquipèdia.

PictographInformation point Altitude 3,156 ft

Mirador

Mirador de Sant Corneli.

Seguim per la dreta

Balma i seguim per la dreta.

Continuem per la dreta mentres deixem per l'esquerra i per derrera nostre, la masia de Novelles.

Fent camí

Fent camí per el Camí Vell de Tavertet a Cantonigros.

PictographInformation point Altitude 2,986 ft

Cova del Serrat del Vent

Cova descoberta l'any 1979. Té la peculiaritat que s'ha desenvolupat en gresos (gres de Folgueroles ) Quan fou descoberta tenia un recorregut de 2,5 Km. L'any 2010 es varen fer noves exploracions i arribaren als 4.273 m. que per aquest motiu és la cova més gran del món excavada en gresos. Informació procedent de Viquipèdia.

PictographRiver Altitude 3,048 ft

Torrent del Gorgàs

Seguim per l'esquerra

En aquesta cruïlla nosatres seguim per l'esquerra, la pista de la dreta mena a la masia de la Cau.

Continuem per la dreta

Continuem per la dreta i anem fent camí amb la companyia de vacas pasturant.

Panoràmica

Panoràmica del Santuari de Cabrera.

Memorial

Una de les víctimes de la guerra civil espanyola(en aquest cas un pobre capellà).

Panoràmica

Panoràmica dels Santuaris de Cabrera i Bellmunt.

Seguim recta

Tot caminant i avançant per el Pla d'Ardura amb un rètol indicador. Nosaltres seguim recta.

PictographInformation point Altitude 3,225 ft

Arribada i final de la ruta d'avui.

• amusicausa Nov 6, 2018

Itinerari molt ben explicat i treballat. Gràcies

• Photo of Lacoromina
    Lacoromina Nov 6, 2018

Gràcies amusicausa per els teus comentaris.