Photo ofCànoves/Passeig Fluvial riera Vallfornès/Pantà Vallfornès/Casa del Bosc/Castanyer Gros d'en Cuch Photo ofCànoves/Passeig Fluvial riera Vallfornès/Pantà Vallfornès/Casa del Bosc/Castanyer Gros d'en Cuch Photo ofCànoves/Passeig Fluvial riera Vallfornès/Pantà Vallfornès/Casa del Bosc/Castanyer Gros d'en Cuch

January 4, 2019
January 2019

near Cànoves i Samalús, Catalunya (España)

Bonica i còmode caminada molt recomenable per fer amb família. Sortida des de la mateixa població de Cànoves, per seguir el passeig fluvial de la riera de Vallfornès, ben arreglat i senyalat, amb bastants passos (ponts) per anar fent salts a la riera, passejada molt bonica i distreta.

En el trajecte, hem passat per l’enrunat castell de Cànoves i en arribar als peus del pantà, hem seguit la pista forestal que voreja el pantà (part una mica aburrida), fins a un desviament a la dreta per pujar a la casa del bosc i el singular castanyer, que es torna a transformar en un corriol molt bonic en paral.lel en un rierol, que fan uns fabulosos paissatges. Hem arribat al Restaurant Casa del Bosc on hem dinat de meravella (lloc molt recomenable, reservar taula anticipadament). Posteriorment, hem anat al imponent Castanyer Gros d’en Cuch.

D’aquí, hem anat planejant per un ample camí, cap a la casa de can Cuch (hotel molt bonic i bones vistes), d'aquí erroniament hem baixat la pista fins l'embassament. Erroniament perquè uns metres després de l'hotel hi ha desviament a l'esquerra que porta a la font de la Moixera i l’ermita de Sant Salvador de Terrades.
Un cop a la pressa, per no seguir la pista, hem baixat un corriol amb FORT pendent que porta fins a la placa commemorativa de la 1ra pedra de la presa. Un cop allà seguint el camí hem arribat l'aparcament de sota la presa, on hem desfet el camí/passeig fluvial, en direcció contraria, per així, retornar al punt de sortida.