Cañon rio Lobos

April 5, 2023
April 2023

near Ucero, Castilla y León (España)

Aquesta és una ruta certament magnífica. Ho té tot, unes gorges espectaculars, diferents miradors amb bones vistes, una ermita preciosa i envoltada de misteri, una cova molt escènica, amples praderies on relaxar-se ,el riu que va fluïnt al nostre pas i els voltors que van sobrevolant damunt dels nostres caps

No és pas d’estranyar que tingui tant d’èxit i més tenint en compte que disposa de dos aparcaments molt propers.

Nosaltres hem optat per començar la caminada a Ucero on hi ha el centre d’atenció al visitant d’aquest interessant parc natural. Des de l’aparcament hem seguit una senda que va ascendint de forma molt còmode entre sabines fins arribar al mirador de Gullurías des d’on es poden contemplar bones vistes sobre els riscos i el curs del riu. Podem observar des de l’alçada el camí que recorrerem en breu.

A partir d’aquí la senda va descendint fins a arribar al curs del riu. La ruta no té cap perdua ja que està senyalitzada amb balisses blanques i grogues. De seguida arribarem al punt culminant i raó de ser d’aquesta caminada. Amples praderies s’obren davant nostre, l’església damunt el rocam i el mirador que formen algunes roques que hi ha al capdamunt.

Hem visitat l’església de san Bartolomé, hem pujat al mirador i observat el vol dels voltors de ben aprop. També hem seguit riu amunt per visitar la cova de sant Bartolomé que és certament molt gran i impressionant.

Un passeig molt planer ens permet seguir riu amunt envoltats de les parets del congost fins arribar a un indret anomenat el colmenar de los frailes, ja que és on hi acostumaven a situar-hi els ruscs d’abelles.

Per tornar hem anat seguint el riu per un camí molt ben condicionat i marcat amb balisses blanques, grogues i vermelles. El sender passa per les diferents zones d’aparcament i de seguida divisem la silueta del castell de la població d’Ucero i arribem a l’aparcament.

Ens ha agradat molt aquesta ruta poc exigent i que ens ha fet descobrir escenaris tan fascinants.