Canillo ( Sant Joan de Caselles ) - Pic de l'Estanyó - Coll d'Arenes

Photo ofCanillo ( Sant Joan de Caselles ) - Pic de l'Estanyó - Coll d'Arenes Photo ofCanillo ( Sant Joan de Caselles ) - Pic de l'Estanyó - Coll d'Arenes Photo ofCanillo ( Sant Joan de Caselles ) - Pic de l'Estanyó - Coll d'Arenes

July 28, 2013
July 2013

•   4.7 1 review

near Sant Joan de Caselles, Canillo (Andorra)

Sortida des de l'Esglàsia de Sant Joan de Caselles, a 1.547 m, tot just a la sortida de Canillo en direcció Soldeu, per la Carretera General 2.
Creuem amb molt de compte la carretera i tot seguit, prenem un camí que ens portarà cap a les Bordes de Vilar. Una vegada arribats a aquest punt, molt de compte perque hi ha doble senyalització.Un vegada a les Bordes, el camí segueix amunt per la part dreta, en direcció als Clots, part superior de La Costa dels Avellaners. Un pèl més endavant serem a Les Bordes de l'Armiana. Continuem el camí, que ens durà per la Canal de les Flamies fins al Riu de la Vall del Riu, que creuarem per passar pel Bosc de la Mata per arribar al Refugi Cabana de la Vall del Riu, a 2.159 m. Per seguir, prendrem el camí que puja amunt a la dreta del refugi i que envolta la Pleta de la Cabaneta i ens passa a l'altra banda de la Vall.
Una vegada a l'altra costat, i després de pocs metres de desnivell, arribem als Estanys de la Vall del Riu. Un cop estem davant del Gran, trencarem a mà dreta per seguir cap amunt en direcció La Planada i on prendrem direcció cap el petit Coll que ens queda a mà esquerra i que ens durà cap el cim de l'Estanyó, a 2.915 m.
L'Estanyó és el 3er pic més alt del Principat d'Andorra i un dels Seven Peaks, concretament el de la Parròquia de Canillo.
Baixarem per l'altra banda, seguint la Serra de L'Estanyó fins al Coll d'arenes, a 2.538 m. Des del Coll, seguirem el descens per la Vall de Montaup que ens durà directament cap el poble de Canillo.

• Photo of Pep Montseny
    Pep Montseny Oct 11, 2021

Espectacular! Una preciosa i més solitària manera de pujar a l'Estanyó. Només alertar que la baixada del cim per la Serra de l'Estanyó es fa resseguint una cresta un xic aèria, tot i que senzilla. Feia anys que tenia aquest track pendent, i m'ha encantat. Es pot seguir quasi tot tal qual, tot i que hi ha alguna petita desviació per obres d'un pont penjant per sobre Canillo, abunden els punts grocs al camí, i quan no es veuen, és molt intuïtiu. Moltes gràcies!