Photo ofCANÀRIES DE MAR A MAR: Trans La Palma. Faro de Barlovento a La Fajana pel Roque de los Muchachos 2.426 m Photo ofCANÀRIES DE MAR A MAR: Trans La Palma. Faro de Barlovento a La Fajana pel Roque de los Muchachos 2.426 m Photo ofCANÀRIES DE MAR A MAR: Trans La Palma. Faro de Barlovento a La Fajana pel Roque de los Muchachos 2.426 m

6 days 21 hours 8 minutes
October 3, 2019
May 2012

near Los Quemados, Canarias (España)

LA TRAVESSA
Travessa de sud a nord de l´illa canària de La Palma. De ben segur, l´illa més preparada per al senderisme, on senders locals, petits recorreguts i grans recorreguts, travessen l´illa per arreu. Tots els senders es troben perfectament senyalats, així com les cruïlles. De fet, amb un simple mapa de senders ens podrem moure per l´illa.

La Travessa segueix el GR-131 El Bastón i el PR LP-10, PR LP-9 i GR-130 fins a les piscines de La Fajana.

TOTES LES CANÀRIES DE MAR A MAR (TRANS-CANÀRIES)
Tot va començar amb la idea de pujar al Teide, el cim més alt de l'estat espanyol. Per fer el projecte més interessant vam decidir de sortir des de la Playa del Socorro seguint el que es coneix com el 0-4 (també 0-4000), una ruta que assoleix el cim més alt de l'illa de Tenerife des de nivell de mar i que acumula un desnivell positiu total de gairebé 4.000 m.

Un cop establert l'objectiu vam pensar que per què no aplicar el mateix concepte també per al descens. El pla inicial s'ampliava a baixar de nou a nivell de mar després d'assolir la cota màxima illenca. És el que es coneix com el 0-4-0. Però, per què restringir el projecte a només una sola illa quan tenim tot un arxipèlag a tocar? Naixia el projecte Canàries de mar a mar consistent en pujar el punt més alt de cadascuna de les 9 illes més grans de l'arxipèlag des de nivell de mar per immediatament baixar de nou al mar.

Totes les travesses es van fer en plena autonomia, és a dir, carregant el material d'acampada i el menjar. Quan n'hi havia vam aprofitar de dormir en les zones d'acampades habilitades pels cabildos, com la de Fuente de Pedro o las Lajas a Tenerife, El Pilar a La Palma o la Playa del Cofete a Fuerteventura. Però també vam fer acampada lliure allà on no hi havia aquesta possibilitat.

Podeu consultar totes les travesses clicant als noms de l'illa. Ordenades d'acord amb les alçades màximes del seu cim: