Photo ofCANÀRIES DE MAR A MAR: Trans Fuerteventura entre Punta de Jandía i Corralejo per Morro Jable 812 m Photo ofCANÀRIES DE MAR A MAR: Trans Fuerteventura entre Punta de Jandía i Corralejo per Morro Jable 812 m Photo ofCANÀRIES DE MAR A MAR: Trans Fuerteventura entre Punta de Jandía i Corralejo per Morro Jable 812 m

-15 ft
6 days 5 hours 29 minutes
January 19, 2015
January 2011

near Puerto de la Cruz, Canarias (España)

LA TRAVESSA
Travessa de sud a nord de l´illa de Fuerteventura. És important triar la direcció del recorregut. No és el mateix tenir el sol d´esquena o de cara durant els dies que dura el recorregut.

La ruta comença a la Punta de Jandía i recorre el GR-131 fins agafar el PR que puja a la degollada de Cofete.

Des de la degollada de Cofete la ruta puja al cim de l´illa per un camí molt poc marcat d´itinerari difícil.

Entre La Pared i Cardón, vam buscar una ruta alternativa al GR-131 del que en surt una variant que dóna el tomb a la muntanya Cardón en part, per camp a través, fins a trobar el PR que baixa de l´Ermita de la Virgen de la Tanquita.

Des de Cardón, la ruta segueix el GR-131 fins a Pájara.

Des de Pájara pugem directament al cim de Gran Montaña obviant el GR-131 que va cap a la Vega del Rio Palmas.

Des de Betancuria seguim el GR-131 fins a Valle de Santa Inés (aquest tram del GR-131 recorre massa asfalt, pel que recomano pujar al Morro de la Cruz des del coll de El Rincón per resseguir les fàcils arestes fins al Valle de Santa Inés). Abandonem el GR-131 a Valle de Santa Inés per dirigir-nos pel parc natural de Betancúria fins a la costa prop de Los Molinos.

Des de Tindaya la ruta segueix completament el GR-131 fins a Corralejo.

Un cas curiós és que la primera etapa del GR-131 és el que transcorre per l´illa de Lobos!

TOTES LES CANÀRIES DE MAR A MAR (TRANS-CANÀRIES)
Tot va començar amb la idea de pujar al Teide, el cim més alt de l'estat espanyol. Per fer el projecte més interessant vam decidir de sortir des de la Playa del Socorro seguint el que es coneix com el 0-4 (també 0-4000), una ruta que assoleix el cim més alt de l'illa de Tenerife des de nivell de mar i que acumula un desnivell positiu total de gairebé 4.000 m.

Un cop establert l'objectiu vam pensar que per què no aplicar el mateix concepte també per al descens. El pla inicial s'ampliava a baixar de nou a nivell de mar després d'assolir la cota màxima illenca. És el que es coneix com el 0-4-0. Però, per què restringir el projecte a només una sola illa quan tenim tot un arxipèlag a tocar? Naixia el projecte Canàries de mar a mar consistent en pujar el punt més alt de cadascuna de les 9 illes més grans de l'arxipèlag des de nivell de mar per immediatament baixar de nou al mar.

Totes les travesses es van fer en plena autonomia, és a dir, carregant el material d'acampada i el menjar. Quan n'hi havia vam aprofitar de dormir en les zones d'acampades habilitades pels cabildos, com la de Fuente de Pedro o las Lajas a Tenerife, El Pilar a La Palma o la Playa del Cofete a Fuerteventura. Però també vam fer acampada lliure allà on no hi havia aquesta possibilitat.

Podeu consultar totes les travesses clicant als noms de l'illa. Ordenades d'acord amb les alçades màximes del seu cim: