Canals,Refugi d'insectes,Senda del Portalet,Senda Llarga,Deposits

Photo ofCanals,Refugi d'insectes,Senda del Portalet,Senda Llarga,Deposits Photo ofCanals,Refugi d'insectes,Senda del Portalet,Senda Llarga,Deposits Photo ofCanals,Refugi d'insectes,Senda del Portalet,Senda Llarga,Deposits

October 1, 2022
October 2022

near Canals, Valencia (España)

Per a la ruta de hui ens traslladem fins al municipi de Canals

Canals és un municipi situat en el sud de la província de València, a la comarca de La Costera.

Històricament, s'estima la seua fundació entre els anys 1240 i 1250, Canals va ser molt important durant la dominació musulmana. La seua situació privilegiada al costat del riu Cáñoles i el Riu dels Sants li proporcionava terres fèrtils. Va ser en aquella època quan es van construir els canals per a aprofitar l'aigua. D'ací el nom de Canals.

Situat a la vall de Sant Rafael, entre la Serra Grossa i La Costera. La major part del municipi és plana, amb xicotet sector al sud per on penetren els contraforts de la Serra Grossa, on s'alça la Talaia (556 m s. n. m.) i la Creu (520 m s. n. m.), en el límit amb l'Olleria, quedant entre tots dos el port del mateix nom.

El terme municipal de Canals limita amb les següents localitats:

Alcudia de Crespins, Montesa, Aielo de Malferit, Cerdà, La Granja de la Costera, Xàtiva, Llanera de Ranes, l'Olleria, Torrella i Vallés.

Anem amb la descripció de la ruta:

Deixem el nostre cotxe estacionat a la vorera del camí i emprenem la ruta.

Comencem a caminar per una llarga recta d'un camí asfaltat que discorre entre camps de tarongers. Més o menys a mitat d'aquest llarg camí és on trobem la Casa del Racó i just de enfront del refugi d'insectes que hi han instal·lat.

No he entrat a fotografiar la Casa del Racó perquè és una propietat privada, a més no li trobe gens d'interès, ja que desconec la seua història, fotografie el refugi d'insectes i seguim cap endavant.

Després d'una estona més caminant per aquest camí per fi arribem fins a l'encreuament on agafem el camí de l'esquerra on s'acaba l'asfalt, aquest primerament creua l'anomenat Barranc de l'hedra per a continuació anant vorejant-lo. Ràpidament aquest camí acaba transformant-se en un sender pel qual ens endinsem dins de la muntanya.

Al principi la vegetació d'aquesta senda és un poc atapeïda però a poc a poc va obrint-se i es pot caminar més còmodament per ella.En suau però continu ascens anem agafant altitud i les vistes que ens ofereix l'entorn van millorant.

Al cap d'una petita estona arribem a l'anomenada senda del Portalet la qual utilitzem per seguir endavant amb el nostre recorregut.

Ara tenim per davant una estona caminant per aquesta, fins que arribem a l'encreuament on enllacem amb la senda Llarga.

A partir d'ací ens toca caminar per aquesta fins que sortim a un altre encreuament on hi ha un tallafoc.

El qual seguim durant un llarg tram del seu recorregut, durant trepitgem pel tallafoc podem veure una caseta anomenada Casa de la basseta roja.

Finalment abandonem el tallafocs i agafem un sender per anar ja descendint cap al punt d'inici de la ruta.

Mentre anem descendint per aquest sender tenim unes fabuloses vistes de la comarca de la Costera, on podem veure les poblacions de Canals, Montesa entre altres, també podem veure el Castell de Xàtiva.

Continuem descendint tranquil·lament per aquest tram del recorregut i passem pel costat de diferents depòsits d'aigua, finalment aquest ens condueix fins a un camí entre hortes que pocs metres més endavant enllaça amb el camí asfaltat de l'inici de la ruta i ja tan sols hem de tornar fins on tenim estacionat el nostre vehicle, espere que us agrade i si voleu deixeu els vostres comentaris.

Salut i muntanya, fins a la pròxima.

PictographCar park Altitude 826 ft

PictographIntersection Altitude 898 ft

PictographIntersection Altitude 972 ft

PictographIntersection Altitude 989 ft

6-Vistes

7-Senda del Portalet

8-Girem a la dreta, per la Senda Llarga

Photo of16-Vistes de la comarca de la Costera Photo of16-Vistes de la comarca de la Costera Photo of16-Vistes de la comarca de la Costera