Canal de la Robine. De Narbona (Narbonne) a La Novella (Port la Nouvelle)

Photo ofCanal de la Robine. De Narbona (Narbonne) a La Novella (Port la Nouvelle) Photo ofCanal de la Robine. De Narbona (Narbonne) a La Novella (Port la Nouvelle) Photo ofCanal de la Robine. De Narbona (Narbonne) a La Novella (Port la Nouvelle)

December 5, 2014
December 2014

near Narbonne, Région Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida de Narbona (Narbonne), arribada a La Novella (Port la Nouvelle).

Aquesta excursió és continuïtat de la de:

Le Somail-Canal du Midi-Canal de Jonction-Canal de la Robine-Narbonne (Narbona)

Sortirem de la zona comercial de Narbona per la seva cara sud-est on tenim el Canal de la Robine. El seguirem sempre per la seva cara est. És un camí ample i ben fressat que segueix sempre pel costat del canal. Marxa sempre planejant i no té cap dificultat (senyals de pintura vermella i groga fins al seu final).
En arribar a la renclusa (Écluse) de Mandirac, tenim una bifurcació de camins. Un creua el pont i marxa per la cara oest del canal, però nosaltres seguirem sempre el canal per la cara est. Un tros més avall tornem a trobar la senyalització vermella i groga que ens acompanyarà fins el final del recorregut.
Més avall per la cara est tenim les primeres Salines, són les de Campignol. Un tros més avall ja tenim per la cara est l'Estany (Étang) de l'Ayrolle. A partir d'aquí la llengua de terra per la cara oest es va fent més estreta, fins arribar que la via del tren passa just al costat del canal, ja que al seu costat i per la cara oest té el Estany (Étang) de la Sèche.
En arribar a la casa de Cantonnière, la via del tren se separa del canal, van haver de fer un alçat amb pedres sobre l'Estany (Étang) de Charlot, ja que no hi cabia al costat del canal. Seguirem baixant i arribarem a la Illa de Santa Lucie on per la cara oest del canal tenim les restes d'unes cases de de Santa Lucie.
El canal ressegueix sempre la Illa per la cara est al costat del gran Estany de l' Ayrolle fins a la seva punta nord-est on gira al sud. Per la cara est tenim sempre el costat las Salines de Santa Lucie. Un tros més avall trobem la última renclusa, la passem i seguim baixant fins arribar al seu final on troba l'entrada del mar del Port de la Nouvelle que alimenta el gran Estany (Étang) de Bages i de Sigean. Enfilarem el pont i el baixarem per unes escales per anar al costat de la fi del Canal on tenim per la cara sud un pont de vianants que ens permet de creuar el port. El resseguirem per la cara sud fins arribar a la seva punta.