Photo ofCan Nou – Refugi de Bassegoda – Puig de Bassegoda – Camí del coll de Riu – Sant Miquel de Bassegoda Photo ofCan Nou – Refugi de Bassegoda – Puig de Bassegoda – Camí del coll de Riu – Sant Miquel de Bassegoda Photo ofCan Nou – Refugi de Bassegoda – Puig de Bassegoda – Camí del coll de Riu – Sant Miquel de Bassegoda

5 hours
December 6, 2018
December 2018

near Corsavell, Catalunya (España)

Pujada al cim del Bassegoda des del collet de can Nou (a uns 7 quilòmetres d’Albanyà, per una pista cimentada, direcció Lliurona), on comencem la caminada seguint el GR-11 per anar a la font i masia de can Nou i més endavant, arribar al refugi de Bassegoda (can Galan).

Reprenem la marxa pujant per un corriol, cap al coll de Bassegoda, on deixem el GR-11, per girar a l’esquerra i pujar al Puig de Bassegoda, passant pel pla de la Bateria. on ja es fa visible el cim, però serà precís fer unes petites grimpades en dos passos equipats amb cadenes i graons metàl·lics, abans d’arribar a dalt del puig, on a més de reposar una estona, hem aprofitat per esmorzar.

Les vistes des de dalt d’aquesta muntanya, són espectaculars ja que tenint com a teló de fons el Pirineu gironí i el massís del Canigó, podem contemplar entre molts, els cims del Ferran, les Bruixes, Sant Marc, Comanegra, Bestrecà, Salarsa, Comella, Sant Bernabé, el Mont, etc., amb les planes de l’Empordà i de bona part de la Garrotxa als nostre peus.

Baixem del cim, passant altre cop pels passos equipats, retornem al pla de la Bateria i anem a trobar el GR-11 fent una petita volta per retornar al coll de Bassegoda, on seguim la pista que va davallant en direcció al coll de Riu, fent unes grans llaçades, fins que la deixem per tombar a l’esquerra i seguir un corriol poc definit (sort del track i de les fites de pedres) fins arribar a l’ermita de Sant Miquel de Bassegoda i la masia de can Sala.

Desprès de veure l’ermita pel seu interior, seguim la marxa, ara ja per un camí més definit, tornant a passar pel refugi de Bassegoda, la masia i la font de can Nou i així, arribar ràpidament al punt de sortida del collet de can Nou.

Atenció.- La caminada en si és fàcil, però s'ha de tenir molt present que per pujar al cim del Bassegoda, s'ha de grimpar dos trams ajudant-se amb cadenes i graons metàl·lics (veieu fotografies), fet que pot ser complicat per a persones amb vertigen o poc avesades a grimpar i que si volen, poden fer igualment la caminada estalviant-se la pujada al cim.

Sortida i arribada - Collet de can Nou

Coll de Bassegoda

Pla de la Bateria

PictographRisk Altitude 4,459 ft
Photo ofPujada equipada amb cadenes i graons metal·lics Photo ofPujada equipada amb cadenes i graons metal·lics Photo ofPujada equipada amb cadenes i graons metal·lics

Pujada equipada amb cadenes i graons metal·lics

Puig de Bassegoda

Marrades del camí del coll de Riu a Bassegoda

Desvio a Sant Miquel

PictographRuins Altitude 2,917 ft

Can Cureia

Photo ofErmita de Sant Miquel de Bassegoda i can Sala Photo ofErmita de Sant Miquel de Bassegoda i can Sala Photo ofErmita de Sant Miquel de Bassegoda i can Sala

Ermita de Sant Miquel de Bassegoda i can Sala

• alegres Sep 15, 2019

Molt maca l'excursió.
    ATENCIÓ!!!!! ENS VAN PETAR EL VIDRE I ROBAR LES MOTXILLES DE DINS DEL MALETER!!!
    SEMBLA SER QUE PASSA SOVINT!!!

• Photo of erill
    erill Sep 16, 2019

Gràcies alegres, pel comentari, però em sap molt greu el robatori de les motxilles i els desperfectes del cotxe. És una llàstima que un dia d'esbarjo i de gaudir de la muntanya, es converteixi en un maldecap per culpa d'uns brètols.
    Fas bé, de comentar-ho perquè així, els possibles interessats en fer la ruta, coneixeran el problema i podran prendre precaucions.
    Salut i bones caminades!

• David martin lopez Dec 8, 2020

Excursio’ mol recomanable

• Photo of erill
    erill Dec 11, 2020

Gràcies David martin lopez pel comentari i celebro que la ruta t'hagi agradat.