PN Montserrat: Can Massana - Coll de Port - Can Massana

Photo ofPN Montserrat: Can Massana - Coll de Port - Can Massana Photo ofPN Montserrat: Can Massana - Coll de Port - Can Massana Photo ofPN Montserrat: Can Massana - Coll de Port - Can Massana

February 21, 2024
September 2011

near El Bruc, Catalunya (España)

Itinerari circular amb un recorregut que ens porta a través de les regions de les Agulles i dels Frares Encantats pel sector més occidental de Montserrat.

PUNT D'INICI: Espai Natura Montserrat – Coll de Can Maçana.
Els vehicles que facin servir l’aparcament del punt d’informació (amb una capacitat màxima de 100 vehicles) han de fer una aportació de 6€ que es destinen en la seva totalitat a les despeses de conservació de l’espai, amb gratuïtat pels veïns dels municipis propers (presentant document acreditatiu) i amb descomptes del 50% per a entitats associades (FEEC i Amics de Montserrat, prèvia presentació acreditació).

COM ARRIBAR: Per l'A-2 i agafar la sortida 570 i seguir les indicacions cap a Montserrat, son uns 3 km.

DIFICULTAT: Fàcil. La ruta transcorre per pistes amples, corriols, una petita grimpada a la Portella, sense cap dificultat. La ruta segueix el GR 172 fins el Collet de Guirló i després el PR C-78, no hi ha dificultat de pèrdua.

RUTA RESUMIDA:

Can Maçana - Mirador del Coll de Can Maçana (wp1) - Sant Pau Vell - Pas de la Portella (wp4)- Refugi Vicenç Barbé (wp7) - Pas del Príncep (wp11) - Font de l'Esllavissada (wp13) - Coll de Port (wp14) - Font del Coll de Port (wp15) - Roca Foradada (wp18) - Coll de Guirló (wp2) - Can Maçana

RUTA: Sortim de Can Massana seguint les marques en GR 72 el direcció La Foradada i en pujada cap el Coll de Guirló. Quan s'ha fet la part de la pujada i el camí és més suau, ens desviarem a la dreta per veure les restes de Sant Pau Vell. Desfem el camí fins l'encreuament i seguim per la dreta fins el Coll de Guirló (wp2). Seguim recte i al cap de pocs metres passarem per un pas de fusta, aquí deixarem el GR 72 per seguir per la dreta pel PR C-78 (wp3) que ens portarà fins La Portella (wp4), un pas amb una petita grimpada de bon fer. Arribats a la part superior, girarem a la dreta (wp5) fins el Refugi Vicenç Barbé (wp7). Sense deixar el PR C-78, trobarem diferents desviaments, seguirem fins el Pas del Príncep (wp11). Seguirem les marques blanques i grogues del PR C-78 fins el Coll de Port (wp14), desviant-nos abans en el wp12 a la Font de la Esllavissada (wp13). El Coll de Port (wp14) és un punt d'encreuament de diferents camins. És pot anar al Montgròs, fer la Travessa de Frares i Agulles, però això ho deixarem per un altre dia. Seguirem les marques del PR C-78 en direcció Can Maçana, passant per la Font del Coll de Port (wp15) i seguint fins el wp17 on enllaçarem amb el GR-72. Més endavant passarem per sota de La Cadireta (wp18) i seguirem fins el Coll de Guirló que ens portarà fins a Can Maçana.

PictographCar park Altitude 0 ft

Inici - Final / Can Maçana

PictographRuins Altitude 0 ft

St.Pau Vell de la Guardia

PictographPanorama Altitude 0 ft

Vista de les Agulles

La Miranda del Princep a la esquerra

wp11 Coll del Pas del Princep

Al coll del Pas del Princep s’ha d’agafar el petit corriol q...

Photo ofwp12 Esquerra Font de l'Esllavisada Photo ofwp12 Esquerra Font de l'Esllavisada Photo ofwp12 Esquerra Font de l'Esllavisada