Can Jorba - Montgròs - Can Jorba

May 6, 2014
May 2014

near El Bruc, Catalunya (España)

(IBP=102HKG)

Excursió a un dels millors miradors sobre el Penedès i el Baix Llobregat a la cara sud de Montserrat.

Sortim de l'aparcament que hi ha just al costat de la masia enrunada de Can Jorba en direcció ponent seguint el camí de carro que ens portaria cap el Castell i el Bruc del Mig. Poc abans de creuar el torrent de la Coma d'en Pastor agafem un camí que puja pel mig del bosc, marques vermelles (fotografia 1), tot seguint el serrat de la Palomera. Més amunt i poc després de passar sota el coll de Mosset i creuar el torrent de la Canal Roja, trobem una gran fita amb un camí a mà esquerra que puja en direcció nord (fotografia 2), marques blaves. Anem seguint més o menys el torrent i pujant diferent roques de conglomerat (fotografia 3) cap a la zona de la Coma dels Naps de Dalt. Per aquest camí arribem al que venint del coll del Porc va cap el Montgròs, marques grogues i blanques de PR (fotografia 4). Seguim aquest camí cap a la dreta, forta pujada entre arbres i després sota unes parets, fins que arribem al coll del Montgròs, sota mateix d'aquest magnífic mirador. Pugem al cim i tornem a davallar al coll per agafar en sentit contrari per on hem arribat, girem a mà dreta, seguint les mateixes marques que ens portaran, per les esquerdes sota la paret de la Salamandra (fotografia 5) i la font de la Cadireta (sobre una roca que creua el camí), fins a la llera del torrent del Migdia. Anem baixant per la mateixa llera o poc per damunt, només alguna fita escadussera, fins que gairebé sota els Plecs del Llibre surt un camí a mà esquerra, ben visible en aquest sentit, amb un petit cartell en una pedra (fotografia 6), que ens portarà fins el coll del Bassal dels Gats, sota l'Ajaguda, i al Camí dels Francesos. Aquí tornem a trobat les marques grogues i blanques que ens portaran fins el camí carreter, que va de la Vinya Nova a Can Jorba, una mica abans del punt de sortida que ens quedarà a mà dreta.

Enllaç parcials dels itineraris 57, 55, 27 i 44 de la guia Camins i Canals de Montserrat (Cavall Bernat 3 - PAMSA).
Mapes Montserrat 1:10000 (Editorial Alpina) o 1:7500 (Diputació de Barcelona).
Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/MontgrosMontserrat?authuser=0&feat=directlink