Can Golinons - Turó de l'Home Mort (5km)

February 27, 2021
February 2021

near Calella, Catalunya (España)

Can Golinons - Turó de l'Home Mort, cim carener de 210m. Tot un repte assolir aquest cim! Té poques vistes, però un al·licient molt important al fer-lo és la verticalitat del camí. Satisfacció pròpia de pujar-lo i baixar-lo sense caure de cul, i trencar-te les dents o les costelles! La veritat és que impressiona vist des de baix, quan només estem a 60/70 metres del cim.
Hi ha una forta pujada per assolir aquest cim i desprès també hi ha una forta baixada, no només en desnivell, sinó també en tipologia de la geologia (rellisca el sauló) i del grau de pujada/baixada.

El Turó de l'Home Mort (ja ho diu el nom) es un repte per tots els santpolencs i els habitants de la vall de Golinons i també pels senderistes dels pobles veïns: Sant Cebrià i Calella. no tothom és apte per fer-lo i no tothom s'hi veu en cor. Poques marxes populars han passat per aquest cim de les carenes de Sant Pol, que envolten la vall de Golinons.
Molts l'anomenem el "Dragon Kan" (sobretot gent que practica el downhill i la btt). Aquesta ruta es en part exigent per el tipus de terreny, cal estar en bona forma física, encara que no presenta cap dificultat tècnica hi ha fortes rampes i fortes baixades. Tot el recorregut es per corriols i pistes de terra, sense trepitjar asfalt, sortint des de Can Golinons, la circular son 5 km aproximadament i 157 metres de desnivell positiu (en temps aproximadament una hora de caminada).
Podem aparcar el cotxe a 50 metres de la masia Can Golinons, passada la masia, pel camí que puja cap a la carena (hi ha una petita esplanada de terra, per 1/2 cotxes). Allà es pot aparcar tranquil·lament que no molesten els cotxes.