Çamyuva-Kemer Geçişi

3 hours
August 16, 2019
August 2019

near Çamyuva, Antalya (Türkiye)

Çamyuva, Çalış, Bayraklı Tepesi, Kemer geçişi

Çamyuva'dan başlayıp Kiriş girişi üzerinden Kemer'e giden dağ yolunu izledim. Yolun ortasında asfalttan ayrılıp sağdan devam eden toprak ve taşlı yolu izleyerek Çalış ya da Bayraklı Tepe diye bilinen zirveye ulaştım. Bir süre moladan sonra zirveden Kemer tarafına bakan cepheden aşağı inen patikayı takip ederek Kemer'e ulaştım. Çıkışın toprak yola kadar olanı kolay, toprak yoldan sonra eğim artıyor ve yol taşlık. Zirvedeki telefon kulesinin hemen dibinden başlayan bir patikayı takip ederek biraz riskli noktaları olan bir iniş var. İnerken ayağınızda terlik vb olmamalı. En az burnu kapalı spor ayakkabı ya da ayağı sıkı saran sandalet olmalı. İdeali ise sert burunlu doğa ayakkabısı. Yumuşak yürüyüş ayakkabılarım biraz zorladı. İnişte bazı dönemeçleri kaçırırsanız kendinizi Kemer tarafında değil, tekrar Kiriş tarafında bulabilirsiniz. İnişteki bu türden ayrımlardan ilkinde sağa ikincisinde ise sola dönerek doğru yolu buldum. Sola döndüğüm ikinci patika önce bir süre tekrar çıkış yapıyor olduğum izlenimi verince yanlış gibi görünse de sonra yataya ve aşağıya döndü. Çıkış üzerinde bir Kiriş-Çamyuva, bir Kemer tarafına bakan güzel manzara ve fotoğraf noktaları var. En tepede ise her yeri görebilirsiniz.

• Cem Kılıçarslan Aug 16, 2019

En tepedeki zirvenin hemen yakınında Idyros antik kentine ait yıkıntılar var ama ben ziyaret edemedim. Ayrıntılı bilgiye şuradan ulaşabilirsiniz:

Wikiloc yüklü telefon arada bir kendini kapattığı için bu sayfadaki veriler biraz eksiklik var. Diğer telefonda yüklü yazılım ile daha doğru istatistiki veriler aldım ve aşağıda veriyorum.

Toplam yürüyüş 3 saat ve 9.27 km. sürdü. Bunun toplam 2:10:35 kadarı aktif yürüyüştür.

Başlangıç ile en yüksek rakım arasında 321 metre fark var ve çıkılan en yüksek rakım 375m. Yer yer 9 derece eğim tırmanış vardı. Tırmandığım gün (16 Ağustos 2019) çok sıcak ve nemli olduğu ve hatta inişten bir süre sonra yağmur yağdığı için fazladan zorladı. Yanınızda en az 1 litre su bulundurun. Tepede su ve çay bulabilirsiniz. Bir ormancı gözlem kulesi var ve içindeki Durmuş isimli arkadaş çok içten birisi.