Camprodon Sant Antoni 100 cims

July 29, 2023
July 2023

near Camprodon, Catalunya (España)

Ruta circular des de Camprodon passant per:
- Font Nova
- Sant Antoni Vell
- Coll de Sant Antoni
- Ermita de Sant Antoni
- Coll de la Brossa
- Monument a Cèsar August Torras
- Font del Boix
- Font del Botàs
Sant Antoni es una bonita i ben cuidada ermita situada al sud de Camprodon molt apreciada pels seus vilatans.
Aparquem davant la piscina municipal i comencem a caminar per la vora de la carretera C-38 per on hem arribat.
Passem davant la font Nova i un gran aparcament. Aviat a la nostra esquerra trobem la indicacio a Sant Antoni.
Es un cami ben marcat, que va pujant vora una tanca pel bestiar. Entren en un bonic bosc i aviat ens desvíem amunt a la dreta (marqués gorges). Ara puja fort, fent ziga-zagues vora un barranc fins que s’aplana quan arriba al Coll de Sant Antoni, marcat amb una pedra. Son al mig dels dos turons. Anem primer cap a la nostra esquerra, pujant lliures pel prat florit fins que trobem cami a la banda esquerra que ens puja fins les runes del Sant Antoni vell. El punt mes alt es una fita de propietari. Tornem al coll i agafem el corriol marcat que ens porta al cami principal de Sant Antoni nou (1360 metres)
Arribem a la ermita que visitem, els amics de Sant Antoni estan arreglant els voltants.
Fantástica vista al NORD de quasi tot el Pirineu Oriental, des el Costabona fins Bastiments. Canigó ben clar. A llevant, cims de la Garrotxa. S’endevina la silueta del Mont.
Baixem cap el Coll de la Brossa, on arriben per pista els autos I anem a buscar el vertex geodesic de Sant Antoni (1322 metres), amb bona vista al sud.
Tornem al coll I per pista baixem fins Camprodon, passant per un curios monument a Cesar August Torras i un parell de fonts molt ben arreglades.
Pasem per fora el camp de Golf I acaben el matí amb un bany refrescant a la piscina i un bon piscolabis. Ens tracten molt be.
Una agradable excursio per aconeguir un 100 cim, possible a l’estiu doncs es cara NORD.

401 SENDER

Inici del camí a Sant Antoni

402 Trenquem

Amunt

404 COLL de Sant Antoni

un prat herbat

PictographRuins Altitude 4,388 ft

405 Sant Antoni VELL

Hi havia un alatra ermita

406 Ermita Sant Antoni

Punt més alt de la excursió. 100 cim

408 coll

Deixem el coll i per camí anem al vértex