Photo ofCamprodon-Coll de la Boixeda-Can Roca-Can Marçal-Coll Prugent-Montfalgar-Coll d'Ares-Collet de la Costa Photo ofCamprodon-Coll de la Boixeda-Can Roca-Can Marçal-Coll Prugent-Montfalgar-Coll d'Ares-Collet de la Costa Photo ofCamprodon-Coll de la Boixeda-Can Roca-Can Marçal-Coll Prugent-Montfalgar-Coll d'Ares-Collet de la Costa

July 21, 2023
July 2023

near Rocabruna, Catalunya (España)

Ruta circular des de Coll de la Boixeda passant per:
- Coll Prugent
- Font de la Sangonella
- Montfalgars
- Coll d'Ares
- Quera de Boc
- Casilla dels carrabiners
- Collet de la Costa

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Aparcament del Coll de la Boixeda. Per arribar: agafarem la carretera que surt de la de Camprodon a Molló i va a Rocabruna.

Recordeu que aquesta excursió s'aconsella fer-la a l'hivern, a la primavera i a l'estiu les falgueres son molt altes. Una mica més amunt del Pla de la Masó, a la font de la Sangonella, el camí és pràcticament intransitable per l'alçada de les falgueres. També cal portar el GPS, molts trams són perdedós.

Creuarem la carretera i agafarem una pista forestal que puja a la casa de la Boixeda. La seguirem, uns pocs metres, per anar per la pista que ressegueix la carretera per sobre, fins al seu final, on trobem la font de Roca Sabeia. Aquí surt un petit rastre que puja i que ens portarà a la casa de Can Roca.
A la casa de Can Roca, trobem la pista forestal que seguirem i ens pujarà a la casa de Can Marsal. La creuarem i continuarem pujant per la pista, per sortir al Pla de la Quera del Boc i d'aquí al Coll Prugent. En aquest punt, la deixem i seguirem un petit rastre que en direcció a Llevant, ens portarà a creuar el Rec del Clot de les Terralleres.
Continuarem pel camí que puja al Pla de la Masó, on agafarem una vella pista que puja pel caire de la muntanya fins trobar una cruïlla hervada. En aquest punt, la deixarem i seguirem el camí que puja a la Font de la Sangonella.
La creuem i continuem pel camí que, novament en direcció a Llevant puja a trobar el caire de la muntanya, que ens pujarà al cim del Montfalgar (senyalització de pintura vermella i groga). La baixada, la farem per la cara nord, per arribar a Coll d'Ares.
En aquest punt (pal indicatiu) anirem per la pista (pintura groga) que marxa tot baixant a trobar el Coll Prugent, el Pla de la Quera de Boc,, la Casilla dels Carrabiners i el Collet de la Costa. Aquí trobem el GR 11 (pintura vermella i blanca) que seguirem en direcció a Llevant per tornar al nostre punt de sortida.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.