Photo ofCamprodon-Camí de les Marrades-Torre de Cavallera-Collet del Gener-Camí dels Burros-Espinalba-Camí del Ter Photo ofCamprodon-Camí de les Marrades-Torre de Cavallera-Collet del Gener-Camí dels Burros-Espinalba-Camí del Ter Photo ofCamprodon-Camí de les Marrades-Torre de Cavallera-Collet del Gener-Camí dels Burros-Espinalba-Camí del Ter

October 14, 2018
October 2018

•   4.6 3 Reviews

near Camprodon, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida -arribada: Camprodon, aparcament de sobre del túnel de la carretera de Setcases.

Anirem un petit tros per la carretera d'accés a l'aparcament, per trobar la cruïlla del camí que puja a la Serra Cavallera (cara de Ponent, pal indicatiu). És un camí ben fressat i senyalitzat amb pintura groga. Tot pujant trobarem una petita font i uns pocs metres més amunt una cruïlla.
Anirem pel camí que marxa al sud amb lleugera pujada. És el Camí de les Marrades que havia set molt important, era el camí de Cavallera a Camprodon. Encara conserva alguns trossos del seu empedrat.
Una mica abans d'arribar a la casa del Puixeu trobem una cruïlla (pal indicatiu). Seguirem per la pista que va a la casa. La creuarem i anirem a trobar la tanca de la pista. Aquí creuarem el prat que tenim a sota per arribar-nos a la Torre de Cavallera.
Un cop visitada desférem el camí fins la cruïlla del Puixeu on agafarem el camí del Collet del Gener (pintura groga). Al Collet agafarem el camí que puja pel caire que baixa de la Serra Cavallera al costat del filat del bestiar (senyals de pintura de Petit Recorregut, Blanca i groga. També alguna de blava).
En la pujada trobarem un parell de Creus de Terme, gravades sobre pedres (estan pintades amb blau). Uns 390 metres després de l'última Creu de Terme per la cara nord-oest trobarem una fita i una petita clapa sense vegetació. És l'entrada del Camí dels Burros.
És un camí fressat i senyalitzat amb pintura vermella que ens baixarà a trobar les feixes de Fuiaquers on tenim una molt vella pista herbada de carretes que ens baixarà a trobar el petit veïnat de Bona Font on agafarem la carretera d'Espinalba que ens baixarà a trobar la casa de la Canal.
Aquí creuarem la petita urbanització de cases per agafar el camí que ens baixara a l'entrada del poble de Llanars (pal indicatiu). Creuarem la carretera d'Espinalba i agafarem el camí que ressegueix el Riu Ter que marxa en direcció a Llevant pel costat d'una casa.
És un camí ben fressat i senyalitzat amb pintura groga, que ens portarà a Camprodon. A l'anada passarem pel costat del Pont del Collell, pels Plans de les Saletes, la Plana de can Moner i la Font de la Forcarà. En arribar a la primera casa de Camprodon (pal indicatiu en la cruïlla) seguirem la pista d'Espinalba uns pocs metres fins la primera cruïlla de pistes.
Aquí anirem per la que marxa en direcció a Llevant fins arribar a sobre de l'aparcament de sortida on tenim un camí (està al costat d'un pal de la llum) que ens baixa al nostre punt de sortida.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Costabona.

També podeu veure:

Camprodon-Espinalba-Oratori de Sant Isidre-la Clapissa-Serra Cavallera-Collet del Gener

Camí

Cruïlla Camprodon

• Photo of Akhim
    Akhim Oct 26, 2018

ara ha sigut una bona època per fer-la

• Photo of viladolot
    viladolot Mar 5, 2019

Felicitats Jordi, una ruta molt maca !!!!!

• Photo of JORDI FREIXA SALA

Moltes gràcies.

• Photo of FERRARI100
    FERRARI100 Sep 20, 2021

Pel que hem vist avui, al propietari del Puixeu li fa molt poca gràcia que es visiti la Torre Cavallera, encerclada amb un pastor elèctric sense cap porta d'accés (hi hem passat per sota) i amb els inicis de la construcció a l'entrada de la finca d'una reixa de ferro. No sé fins a quin punt és legal impedir la visita a un monument inclòs a l'Inventari de Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.