Camporrobles - Cerro Cardete (1129 m.)

Photo ofCamporrobles - Cerro Cardete (1129 m.) Photo ofCamporrobles - Cerro Cardete (1129 m.) Photo ofCamporrobles - Cerro Cardete (1129 m.)

November 18, 2018
November 2018

near Camporrobles, Valencia (España)

Ruta circular i fàcil pel sender PR-CV-310 de Camporrobles al Cerro Cardete 1129 m. La ruta està marcada encara que la pintura és antiga i està mig esborrada i alguns encreuaments no estan clarament senyalitzats. El track és molt fàcil de seguir.
Comencem en l’eixida del poble en la carretera de CV-475, des d'on ja podrem observar el “Cerro Cardete”.
Des d'allí agafem el primer camí a l’esquerre, seguint pel següent de la dreta i altra vegada a l’esquerre en la zona denominada Cerrito de la Plata i el Pansero., el qual ens porta entre granges i camps de cultiu de secà (vinyes, ametlers, oliveres) en una pujada suau i progressiva.
Continuem el nostre passeig desviant-nos a l'esquerra per un vell camí que s’empina més bruscament a la recerca del cim del “Cerro Cardete”, el camí es transforma en senda que un poc més avant s'esvaeix portant-nos entre xicotets corredors de bosc baix Mediterrani. Una vegada en el cim les vistes són belles aconseguint vore quasi tota la comarca.
La baixada segueix la mateixa tònica quant a paisatge i descripció, tenint una mica de precaució en les primeres rampes per la seua inclinació i la quantitat de pedra solta existent, tornant-se mes suau i amena conforme anem descendint, una vegada arribats al Corral de la Mina, la senda es converteix en camí de terra, que a poc a poc ens torna a introduir entre camps de cultiu i camins agrícoles veient en tot moment el Molón i Camporrobles.
Una vegada superat l'encreuament el camí de terra ens porta fins al Corral del Tio Pelao en lleugera baixada.
El retorn al poble es fa en quasi tota la seua totalitat per camins de terra sent una senda molt tranquil·la i amena al camí del Pou dels Pitos per un camí de terra que als pocs metres es converteix en camí asfaltat.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

=====================================================================

Ruta circular y fácil por el sendero PR-CV-310 de Camporrobles al Cerro Cardete 1129 m. La ruta está marcada aunque la pintura es antigua y está medio borrada y algunos cruces no están claramente señalizados. El track es muy fácil de seguir.
Empezamos en la salida del pueblo en la carretera de CV-475, desde donde ya podremos observar el “Cerro Cardete”.
Desde allí cogemos el primer camino a la izquierda, siguiendo por el siguiente de la derecha y otra vez a la izquierda en la zona denominada Cerrito de la Plata y el Pansero, el cual nos lleva entre granjas y campos de cultivo de secano (viñas, almendros, olivos) en una subida suave y progresiva.
Continuamos nuestro paseo desviándonos a la izquierda por un viejo camino que se empina más bruscamente en busca de la cumbre del “Cerro Cardete”, el camino se transforma en senda que un poco más adelante se desvanece llevándonos entre pequeños corredores de monte bajo. Una vez en la cumbre las vistas son bellas consiguiendo ver casi toda la comarca.
La bajada sigue la misma tónica en cuanto a paisaje y descripción, teniendo un poco de precaución en las primeras rampas por su inclinación y la cantidad de piedra suelta existente, volviéndose mes suave y amena conforme vamos descendiendo. una vez llegados al Corral de la Mina, la senda se convierte en camino de tierra, que despacio nos vuelve a introducir entre campos de cultivo y caminos agrícolas viendo en todo momento lo Molón y Camporrobles.
Una vez superado el cruce el camino de tierra nos lleva hasta el Corral del Tio Pelao en ligera bajada.
El retorno en el pueblo se hace en casi toda su totalidad por caminos de tierra siendo una senda muy tranquila y amena al camino del Pozo de los Pitos por un camino de tierra que a los pocos metros se convierte en camino asfaltado.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.