Campirme i Montforcado: des de la Pleta del Prat

Photo ofCampirme i Montforcado: des de la Pleta del Prat Photo ofCampirme i Montforcado: des de la Pleta del Prat Photo ofCampirme i Montforcado: des de la Pleta del Prat

August 19, 2019
August 2019

near Tabescán, Catalunya (España)

Circular estiuenca pels cims del circ de Mascarida.
Sortim des del refugi de la Pleta del Prat de Tavascan i seguint les marques grogues que passen per la dreta dels remuntadors i el riu, pujem fins a l'estany de Mascarida.
Vorejem l'estany per l'esquerra i amb la companyia de cavalls dels pirineus ens enfilem per un coll que queda a l'esquerra del cim de Campirme. Pujem cap a la dreta per un prat obert fins al cim de Campirme.
Seguim per la Serra de Cadius en sentit horari fins arribar a un altre petit cim i fem una baixada més exposada que porta fins al coll que separa el cim del Montforcado.
Pujem cap al Montforcado en una grimpada sense cap complicació.
Havíem sentit que hi havia unes cordes amb les que es podia baixar per l'altre cantó, quan les trobem, no ho veiem clar i baixem la forca pel mateix cantó on hem grimpat.
Baixem per la vessant més directe que ens porta fins als estanys de Mascarida i del Diable (ben plens de capgrossos i granotes, visca fauna!!). Recordeu que no està permès banyar-se per no alterar la biodiversitat dels estanys (pot tenir conseqüències molt greus en cas de portar cremes solars o productes antimosquits).
Després d'observar els animalets, menjar i descansar una mica, agafem el mateix camí de tornada.