Camping Laguar - Cavall Verd

June 4, 2022
June 2022

near Fleix, Valencia (España)

Este cap de setmana varem estar per un dels llocs més màgics del nostre territori, La Vall de Laguar. Sens dubte poca gent no coneix este lloc famós per la seua ruta al Barranc de l'infern i altres atractius, però nosaltres esta vegada varem posar el ull a les altures i vam remuntar una de les serres mes emblemàtiques de esta zona, Cavall Verd.
Cavall Verd fou un dels últims reductes de la resistència morisca de l'antic Regne de València. Va albergar una de les últimes batalles per a expulsar als últims moriscos. De la història dels supervivents que refugiaren en els escarpats de la muntanya prové la llegenda segons la qual la muntanya evoca la figura llegendària d'un cavall verd que els moriscs esperaren sense èxit per a salvar-se de l'expulsió.
En cuant a la ruta, nosaltres vam obtar per eixir desde el Camping Laguar (Campell), el cual recomanem 100% ja que està molt ben ubicat per a fer cualquier ruta a la zona. Cavall Verd no te cuasi complicació i discurris per senda i algun tram de pista, això si, la part final per a coronar la cresta de Cavall Verd tens que ajudarte de cordes. Nosaltres vam optar per no coronar ja que portem dos menudetes montanyeres i sempre anem amb precaucions. Per lo tant amb una duració de unes 2h hores de anada i tornada amb 5,2 km i uns 320 metres de desnivell, podem dir q es una ruta molt asequible per a tot el món