ÇAMLIK-ŞİRİNCE-SELÇUK

December 14, 2017
December 2017

•   4.7 1 review

near Çamlık, İzmir (Türkiye)

Hafta içi grup arkadaşlarımızla, İzmir Basmane garından 07:40'ta hareket eden Denizli-İzmir trenini kullanarak Selçuk Çamlık köyüne gittik. Çamlık tren istasyonundan yürümeye başladık.
İzmir-Aydın karayolunun kuzeyine geçip çamlar arasındaki patikadan yürüyerek 2 km sonra, taş ocağının batısındaki yola koyulduk. Daha sonra sırttaki orman yoluna girerek Şirince üstlerine kadar bu yolu kullandık. Buralarda, orman yolundaki işaretli Mimas Yolu yönlendirme tabelalarını izleyerek Şirince'ye indik. Köye inen bu patika ve patikada yürümek çok güzeldi. Çevre genellikle çam ormanları ve maki türü çalılarla kaplı.
Şirince'ye kuzeyden ve Batıdan birkaç kez girmiştik. Ancak bu rotadan da girip Şirince'yi Güney sırtlardan görmek çok güzel, denenmeli kesinlikle.
Şirince'yi Kış mevsiminde, özellikle hafta arası günlerde görmek çok güzelmiş. Ne köy sokaklarındaki çığırtkanlar, ne kalabalık, ne de motorlu taşıt gürültüsü...
Kırkıca'dan (Şirince) hızlıca geçip bir kaç fotoğraf çektikten sonra batıya, Selçuk yönüne yöneldik. Yol kavşağındaki çeşme yanında yemek molamızı verdikten sonra Selçuk tren istasyonuna yürüyerek parkuru tamamladık.
Parkur çok zorlu değil. Her doğaseverin yürüyebileceği özellikte. Fazla yükselti yok, orman yolları ve patikalar güzel. Çevredeki orman dokusu çok güzel. Şirince'nin kuzeyi genellikle zeytinliklerle, doğusu incir bahçeleriyle kaplı. Ama güney sırtlarında tamamen yaşlı çam ağaçları ve makilikler var. Yılın her mevsimi için çok güzel bir yürüyüş parkuru.
Parkur boyunca üç yerde içme suyu kaynağı (hayır çeşmesi) gördük.
Bu parkurda doğa yürüyüşü haricinde, enduro bisiklet ve enduro motor sporları yapılabilir.
Selçuk, 14.12.2017

SIRT YOLU

KAVŞAK

Şirince sırtlarındaki orman yolunda bulunan yönlendirme tabelaları

TEPE

SELÇUK

• Photo of Ömer Doğrusöz
    Ömer Doğrusöz Dec 14, 2017

Teşekkürler ışık kavalcı hocam bende inşallah sizin yürüdüğünüz bu rotayı günlerin uzun olduğu bir güne saklıyorum

• Photo of Mustafa Türkoğlu
    Mustafa Türkoğlu Mar 22, 2022

Güzel bir parkur herkesin gezip görmesi iyi olur

• Photo of Umut Kanarlı
    Umut Kanarlı Mar 3, 2023

Çok güzel bir rotaydı hocam bugün yürüdüm teşekkürler…