Çamlıdere Yaylası - Yolcualış Tepeleri - Alış Çeşmesi

Photo ofÇamlıdere Yaylası - Yolcualış Tepeleri - Alış Çeşmesi Photo ofÇamlıdere Yaylası - Yolcualış Tepeleri - Alış Çeşmesi Photo ofÇamlıdere Yaylası - Yolcualış Tepeleri - Alış Çeşmesi

February 11, 2021
February 2021

near Bardakcilar, Ankara (Türkiye)

Çamlıdere Yaylası'ndan yürüyüşe başlıyoruz. Yürüyüş başlangıcında ormanın içine doğru yükselen yolun ilk metreleri oldukça çamurlu. Yaklaşık 850 metre sonra taş ocağına varıyoruz. Yer yer karlı bir zemin üzerinde hareket ediyoruz. Yaklaşık 1600 metre yükseklikten sonra kar başlıyor. Kar gündüz eriyip gece donduğu için sertleşmekle birlikte yürüyüş için zorluklar çıkarıyor. Böyle bir karın üzerinde yürümek gayet zor. 2 km ila 4,5 km arasında Başı Tepesi'ni doğudan geçip sürekli yükselerek Alışdağı eteklerine varıyoruz. 5,2 km'de 1745 metreye ulaşarak Alışdağı zirvesine giden yolun başlangıcına geliyoruz. Alışdağı eteklerini kuzeyden batıya doğru dolanarak 1700 metrede 7.2 km uzaklıktaki Alış Çeşmesi'ne ve Yolcualış Tepeleri'ne varıyoruz. Alış Çeşmesi ve Yolcualış Tepeleri yürüyüşümüzün son noktası oluyor. Burada yaklaşık 1 saat mola vererek geldiğimiz yoldan dönüyoruz.

Hava yaklaşık 10-12 dereceydi. Yürüyüşümüzü zorlayan bir hava koşulu yoktu. Yer yer rüzgar vardı. Zemin yürümek için müsait değildi çünkü kar sürekli eriyip donarak yolu çamur yaptığı gibi üzerinde yürünemeyecek şekilde biçimsizleşmişti. Zemin yürüyüş rahatlığını olumsuz yönde etkiledi. Bu rota karın çokça yağdığı bir iklim koşulundan sonra ancak hediklerle yürünebilir, kar eridikten sonra ise çamur ve zemin biçimsizliği nedeniyle zor yürünür. Bu rotanın sonbahar ya da yaz mevsiminde yürünmesi daha isabetli olur.

Taş Ocağı

Yanığındoruk Mevkii Kavşağı

Kamp Alanı

Alışdağı zirve patikası kavşağı

Gıcırdan Tepesi Kavşağı

Yolcualış Tepeleri - Alış Çeşmesi

Mola

Photo ofÜreğil Tepesi ve Orta Tepesi'ne bakış Photo ofÜreğil Tepesi ve Orta Tepesi'ne bakış Photo ofÜreğil Tepesi ve Orta Tepesi'ne bakış