Çamlıdere / Çamlıdere Yaylası Ormanı (Tam Tur)

Photo ofÇamlıdere / Çamlıdere Yaylası Ormanı (Tam Tur) Photo ofÇamlıdere / Çamlıdere Yaylası Ormanı (Tam Tur) Photo ofÇamlıdere / Çamlıdere Yaylası Ormanı (Tam Tur)

October 27, 2019
October 2019

near Bardakcilar, Ankara (Türkiye)

Rota; Çamlıdere Yaylası Göleti kenarından başlıyor. Asfalt yoldan yayla evlerine doğru ilerleyip evlerin arasından ormana ulaşılıyor. Orman yoluna ulaşıldığında sol taraftan girerek rotanın takip edilmesi faydalı olacaktır, çünkü rotanın sonlarına doğru ulaşılan eğimli ve taşlı bir yokuş var, burayı çıkmaktansa inmek nispeten daha kolay olacaktır.

Yürüyüş, orman içerisindeki keyifli yoldan, 1400 lü rakımlardan 1700 lü rakımlara doğru irtifa kazanarak devam ediyor. Orman içerisinde bazı kısımlarda üretim devam ettiğinden ormancılarla karşılaşılabilir.

1700 lü rakımlara ulaşıldığında, güzel manzaralar eşliğinde devam eden rota, daha sonra ana orman yolundan sapıp, orman içi patikaya girerek devam ediyor. Bu kısım oldukça keyifli olmakla birlikte, yer yer taşlık olması nedeniyle yürümeyi biraz zorlaştırıyor. Bu yol takip edildiğinden rotanın başladığı yere bağlanacak olan ana orman yoluna yeniden katılım sağlanıyor. Bu yoldan devam edilerek rota tamamlanıyor.

Not: Rota ile ilgili sorusu olan ya da rotayı yürüyen arkadaşlar aşağıdaki yorum bölümünden görüşlerini iletebilirler.

• Photo of patiiiiii
    patiiiiii Jul 23, 2020

Merhaba esimle bu rotayı yürümeyi düşünüyoruz ama herhangi bir tehlike var mı acaba 2 kişi olacağız hayvan yönünden ya da başka bir konuda dikkat etmemiz gereken birşey var mı.. teşekkürler..

• Photo of Trail Blazer
    Trail Blazer Jul 23, 2020

Merhaba, rota güvenlik yönünden sakıncalı bir rota değil, hemen hemen orman yolundan hiç sapmıyorsunuz. Teknik zorluk olarak da kolay-orta sayılabilecek bir rota. Dolayısıyla rahatlıkla yürüyebilirsiniz,. Tabi yine de genel bir doğa yürüyüşü kuralı olarak ses çıkararak yürümeniz faydalı olur. Iyi yürüyüşler.

• Photo of patiiiiii
    patiiiiii Jul 24, 2020

Çok teşekkür ederim bilgiler için...

• Photo of Serdar Poyraz
    Serdar Poyraz Dec 1, 2021

Merhaba öncelikle emeklerinize sağlık. Rota üzerinde patika hiç mi yok?

• Photo of Trail Blazer
    Trail Blazer Dec 1, 2021

Merhaba, sağ olun. Sonlara doğru küçük bir kısımda patika sayılabilecek bölüm var onun haricinde hep orman yolundan ilerleniyor.