Çamkoru - Pınar Tepesi Orman Yangını Gözetleme Kulesi - Çamkoru

Photo ofÇamkoru - Pınar Tepesi Orman Yangını Gözetleme Kulesi - Çamkoru Photo ofÇamkoru - Pınar Tepesi Orman Yangını Gözetleme Kulesi - Çamkoru Photo ofÇamkoru - Pınar Tepesi Orman Yangını Gözetleme Kulesi - Çamkoru

July 3, 2021
July 2021

near Alakoç, Ankara (Türkiye)

Çamkoru'da yaptığım bir gecelik kampın ardından Pınar Tepesin doğru yola çıkıyorum. Çamkoru mesire alanının beton çeşmesinin arkasından tırmanmaya başlıyorum. Hava durumu kapalı olduğu için sıcaktan şikayetim yok. Çok kısa bir arazi yürüyüşünün hemen ardından orman yoluna çıkıyorum. Pınar Tepesine kadar bu yolu izlemem gerekiyor. Pınar Tepesine kadar yürüdüğüm bu orman yolu sağlı sollu seyirler manzaralarla dolu, Ayrıca büyük kayalar ve ormanın güzelliği de cabası. Pınar Tepesine vardığımda orman yolunun da bittiğini görüyorum. Pınar Tepesindeki orman yangını gözetleme kulesi harabe halinde, terkedilmiş ve bakımsız. Orman yangını gözetleme kulesinin güneyinden Sarpınkaya Tepesine ve oradan da başka bir orman yoluna varıyorum. Bu orman yolunu izleyerek kamp alanına varıyorum.
Yürüyüşü 3 bölümde ele alabiliriz: 1. bölüm Çamkoru mesire alanından Pınar Tepesi orman yangını gözetleme kulesine kadardır; sürekli çıkıştır. 2. bölüm yürüyüşün en zorlu kısmı Pınar Tepesi orman yangını gözetleme kulesinden güneydeki orman yoluna çıkıncaya kadar Sarpınkaya Tepesi üzerinden yapılan doğaçlama orman içi yürüyüştür. Burada dikkatli olunmalı, yer yer birden önümüze çıkan uçurumlara ve dik yamaçlara dikkat edilmelidir. Yürüyüşün 3. bölümü ise Çamkoru mesire alanına kadar sürekli iniştir, yürüyüşün en kolay bölümüdür.