Photo ofCamins del Pla de Bages: Volta circular pel Camí Ral de Torrecabota a la Guàrdia i la Serra de Can Vila (Artés-Bages) Photo ofCamins del Pla de Bages: Volta circular pel Camí Ral de Torrecabota a la Guàrdia i la Serra de Can Vila (Artés-Bages) Photo ofCamins del Pla de Bages: Volta circular pel Camí Ral de Torrecabota a la Guàrdia i la Serra de Can Vila (Artés-Bages)

March 5, 2023
March 2023

•   5 2 Reviews

near Artés, Catalunya (España)

Itinerari seguit: Aparcament-Tram del Camí Ral Manresa a Vic-Torrecabota-Pla de la Vila-Resclosa i Horts del Viver-Barraca de pedra seca de la Guàrdia-El Solei-Tram de Camí Ral de tornada-Pla de la Vila-Torrecabota-Puig Presseguer-La Paloma-Banc Mirador de Can Vila-Serra de Can Vila-Barraca de pedra seca de Can Vila-Puig Presseguer-Aparcament.

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament a un marge del camí. Seguim pel Camí Ral Manresa-Vic. Pal indicador i plafó informatiu Photo ofAparcament a un marge del camí. Seguim pel Camí Ral Manresa-Vic. Pal indicador i plafó informatiu Photo ofAparcament a un marge del camí. Seguim pel Camí Ral Manresa-Vic. Pal indicador i plafó informatiu

Aparcament a un marge del camí. Seguim pel Camí Ral Manresa-Vic. Pal indicador i plafó informatiu.

Tram de Camí Ral

Tram de Camí Ral.

Photo ofCruïlla de camins. Plafó informatiu de Torrecabota. Seguim per la dreta Photo ofCruïlla de camins. Plafó informatiu de Torrecabota. Seguim per la dreta Photo ofCruïlla de camins. Plafó informatiu de Torrecabota. Seguim per la dreta

Cruïlla de camins. Plafó informatiu de Torrecabota. Seguim per la dreta

Cruïlla de camins. Plafó informatiu de Torrecabota. Seguim per la dreta.

Photo ofCruïlla amb pal indicador del Pla de la Vila. Deixem el Camí Ral i seguim per la dreta Photo ofCruïlla amb pal indicador del Pla de la Vila. Deixem el Camí Ral i seguim per la dreta Photo ofCruïlla amb pal indicador del Pla de la Vila. Deixem el Camí Ral i seguim per la dreta

Cruïlla amb pal indicador del Pla de la Vila. Deixem el Camí Ral i seguim per la dreta.

Photo ofCruïlla. Seguim per l'esquerra. Per la dreta tenim la Bassa i els Horts del Viver Photo ofCruïlla. Seguim per l'esquerra. Per la dreta tenim la Bassa i els Horts del Viver Photo ofCruïlla. Seguim per l'esquerra. Per la dreta tenim la Bassa i els Horts del Viver

Cruïlla. Seguim per l'esquerra. Per la dreta tenim la Bassa i els Horts del Viver.

Tram del PR-C pel bosc

Tram del PR-C pel bosc.

Photo ofCruïlla. Seguim per l'esquerra. Barraca de pedra seca al mig del camp i vistes a la muntanya de sal Photo ofCruïlla. Seguim per l'esquerra. Barraca de pedra seca al mig del camp i vistes a la muntanya de sal Photo ofCruïlla. Seguim per l'esquerra. Barraca de pedra seca al mig del camp i vistes a la muntanya de sal

Cruïlla. Seguim per l'esquerra. Barraca de pedra seca al mig del camp i vistes a la muntanya de sal.

PictographTree Altitude 1,483 ft
Photo ofEntrem de nou al bosc. Tota aquesta zona va patir un incendi l'estiu del 2012 Photo ofEntrem de nou al bosc. Tota aquesta zona va patir un incendi l'estiu del 2012 Photo ofEntrem de nou al bosc. Tota aquesta zona va patir un incendi l'estiu del 2012

Entrem de nou al bosc. Tota aquesta zona va patir un incendi l'estiu del 2012

Entrem de nou al bosc. Tota aquesta zona va patir un incendi l'estiu del 2012.

Photo ofCruïlla. Per l'esquerra es baixa a la Font Careta. Seguim per la pista de la dreta Photo ofCruïlla. Per l'esquerra es baixa a la Font Careta. Seguim per la pista de la dreta Photo ofCruïlla. Per l'esquerra es baixa a la Font Careta. Seguim per la pista de la dreta

Cruïlla. Per l'esquerra es baixa a la Font Careta. Seguim per la pista de la dreta.

Photo ofArribant a la barraca de pedra seca de la Guàrdia Photo ofArribant a la barraca de pedra seca de la Guàrdia Photo ofArribant a la barraca de pedra seca de la Guàrdia

Arribant a la barraca de pedra seca de la Guàrdia

Arribant a la barraca de pedra seca de la Guàrdia.

Seguim pel camí de l'esquerra

Seguim pel camí de l'esquerra.

Photo ofCruïlla per baixar a la Font Careta. Seguim per la dreta Photo ofCruïlla per baixar a la Font Careta. Seguim per la dreta Photo ofCruïlla per baixar a la Font Careta. Seguim per la dreta

Cruïlla per baixar a la Font Careta. Seguim per la dreta

Cruïlla per baixar a la Font Careta. Seguim per la dreta.

Photo ofCruïlla amb pal indicador de la Soleia. Seguim per l'esquerra, per tornar a Torrecabota pel Camí Ral Photo ofCruïlla amb pal indicador de la Soleia. Seguim per l'esquerra, per tornar a Torrecabota pel Camí Ral Photo ofCruïlla amb pal indicador de la Soleia. Seguim per l'esquerra, per tornar a Torrecabota pel Camí Ral

Cruïlla amb pal indicador de la Soleia. Seguim per l'esquerra, per tornar a Torrecabota pel Camí Ral.

Photo ofTram de Camí Ral de tornada. Travessem el torrent sec Photo ofTram de Camí Ral de tornada. Travessem el torrent sec Photo ofTram de Camí Ral de tornada. Travessem el torrent sec

Tram de Camí Ral de tornada. Travessem el torrent sec

Tram de Camí Ral de tornada. Travessem el torrent sec.

PictographRuins Altitude 1,460 ft
Photo ofArribant a les restes enrunades de la Casa Vella de Torrecabota Photo ofArribant a les restes enrunades de la Casa Vella de Torrecabota Photo ofArribant a les restes enrunades de la Casa Vella de Torrecabota

Arribant a les restes enrunades de la Casa Vella de Torrecabota

Arribant a les restes enrunades de la Casa Vella de Torrecabota.

Photo ofTram de Camí Ral amb un mur de pedra seca per la dreta Photo ofTram de Camí Ral amb un mur de pedra seca per la dreta Photo ofTram de Camí Ral amb un mur de pedra seca per la dreta

Tram de Camí Ral amb un mur de pedra seca per la dreta

Tram de Camí Ral amb un mur de pedra seca per la dreta.

Photo ofDe tornada a la cruïlla del Pla de la Vila. Seguim recte pel Camí Ral Photo ofDe tornada a la cruïlla del Pla de la Vila. Seguim recte pel Camí Ral Photo ofDe tornada a la cruïlla del Pla de la Vila. Seguim recte pel Camí Ral

De tornada a la cruïlla del Pla de la Vila. Seguim recte pel Camí Ral

De tornada a la cruïlla del Pla de la Vila. Seguim recte pel Camí Ral.

Photo ofCruïlla. Seguim pel Camí Ral de l'esquerra. Per la dreta aniríem a Torrecabota Photo ofCruïlla. Seguim pel Camí Ral de l'esquerra. Per la dreta aniríem a Torrecabota Photo ofCruïlla. Seguim pel Camí Ral de l'esquerra. Per la dreta aniríem a Torrecabota

Cruïlla. Seguim pel Camí Ral de l'esquerra. Per la dreta aniríem a Torrecabota

Cruïlla. Seguim pel Camí Ral de l'esquerra. Per la dreta aniríem a Torrecabota.

Photo ofArribem a la zona on hem aparcat. Seguim per la pista de la dreta Photo ofArribem a la zona on hem aparcat. Seguim per la pista de la dreta Photo ofArribem a la zona on hem aparcat. Seguim per la pista de la dreta

Arribem a la zona on hem aparcat. Seguim per la pista de la dreta

Arribem a la zona on hem aparcat. Seguim per la pista de la dreta.

Photo ofCruïlla amb pals indicadors. Seguim per la pista de l'esquerra Photo ofCruïlla amb pals indicadors. Seguim per la pista de l'esquerra Photo ofCruïlla amb pals indicadors. Seguim per la pista de l'esquerra

Cruïlla amb pals indicadors. Seguim per la pista de l'esquerra

Cruïlla amb pals indicadors. Seguim per la pista de l'esquerra.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta.

Photo ofBarraca per la dreta del camí. Flors d'ametller Photo ofBarraca per la dreta del camí. Flors d'ametller Photo ofBarraca per la dreta del camí. Flors d'ametller

Barraca per la dreta del camí. Flors d'ametller

Barraca per la dreta del camí. Flors d'ametller.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra. Mas la Paloma per la dreta Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra. Mas la Paloma per la dreta Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra. Mas la Paloma per la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra. Mas la Paloma per la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra. Mas la Paloma per la dreta.

Photo ofBanc-mirador amb vistes a Can Vila i Artés Photo ofBanc-mirador amb vistes a Can Vila i Artés Photo ofBanc-mirador amb vistes a Can Vila i Artés

Banc-mirador amb vistes a Can Vila i Artés

Banc-mirador amb vistes a Can Vila i Artés.

Photo ofCruïlla de camins. Seguim per l'esquerra Photo ofCruïlla de camins. Seguim per l'esquerra Photo ofCruïlla de camins. Seguim per l'esquerra

Cruïlla de camins. Seguim per l'esquerra

Cruïlla de camins. Seguim per l'esquerra.

Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per l'esquerra Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per l'esquerra Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per l'esquerra

Cruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per l'esquerra

Cruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per l'esquerra.

Photo ofSeguim a l'esquerra pel corriol fressat anomenat l’Empalme Photo ofSeguim a l'esquerra pel corriol fressat anomenat l’Empalme Photo ofSeguim a l'esquerra pel corriol fressat anomenat l’Empalme

Seguim a l'esquerra pel corriol fressat anomenat l’Empalme

Seguim a l'esquerra pel corriol fressat anomenat l’Empalme.

Photo ofBarraca de pedra seca per l'esquerra del camí Photo ofBarraca de pedra seca per l'esquerra del camí Photo ofBarraca de pedra seca per l'esquerra del camí

Barraca de pedra seca per l'esquerra del camí

Barraca de pedra seca per l'esquerra del camí.

Turonet amb gronxador

Turonet amb gronxador.

Photo ofBarraca de pedra seca, on ens aturem per fer un mos Photo ofBarraca de pedra seca, on ens aturem per fer un mos Photo ofBarraca de pedra seca, on ens aturem per fer un mos

Barraca de pedra seca, on ens aturem per fer un mos

Barraca de pedra seca, on ens aturem per fer un mos.

Photo ofDeixem la barraca i seguim a l'esquerra, travessant el bosc Photo ofDeixem la barraca i seguim a l'esquerra, travessant el bosc Photo ofDeixem la barraca i seguim a l'esquerra, travessant el bosc

Deixem la barraca i seguim a l'esquerra, travessant el bosc

Deixem la barraca i seguim a l'esquerra, travessant el bosc.

Barraca de pedra seca, seguim pel corriol de l'esquerra

Barraca de pedra seca, seguim pel corriol de l'esquerra.

Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim per la dreta Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim per la dreta Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim per la dreta

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per la dreta

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per la dreta.

Photo ofGirem a la dreta per visitar els ametllers florits Photo ofGirem a la dreta per visitar els ametllers florits Photo ofGirem a la dreta per visitar els ametllers florits

Girem a la dreta per visitar els ametllers florits

Girem a la dreta per visitar els ametllers florits.

Photo ofPal indicador. Seguim per la dreta, per tornar a l'aparcament Photo ofPal indicador. Seguim per la dreta, per tornar a l'aparcament Photo ofPal indicador. Seguim per la dreta, per tornar a l'aparcament

Pal indicador. Seguim per la dreta, per tornar a l'aparcament

Pal indicador. Seguim per la dreta, per tornar a l'aparcament.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta, a l'aparcament Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta, a l'aparcament Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta, a l'aparcament

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta, a l'aparcament

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta, a l'aparcament.

Photo ofAparcament final. Barraca de pedra seca Photo ofAparcament final. Barraca de pedra seca Photo ofAparcament final. Barraca de pedra seca

Aparcament final. Barraca de pedra seca

Aparcament final. Barraca de pedra seca. Trobem exemplars de Ruscus aculeatus, “Galzeran, Cirerer de Betlem, Boix marí, Brusc, Rusc o Llorer bord”, en català i “Rusco, Vrusco, Acebillo o Arrayán”, en castellà.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Mar 7, 2023

¡Oye, oye! ¡Que alguien me traiga una barraca porque me ha entrado una fiebre de construir una después de ver la que sale en la ruta de Camins del Pla de Bages: Volta circular pel Camí Ral de Torrecabota a la Guàrdia i la Serra de Can Vila (Artés-Bages)! Siempre me han gustado los diseños de las barracas, pero esa en particular ha robado mi corazón. ¡Vamos a construir una para tener un lugar de retiro de fin de semana! ¡A trabajar, gente!

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Mar 7, 2023

Bon dia Jordi,
    Ésta es una zona llena de construcciones de piedra seca: barracas, muros, tinas...
    Hay donde elegir.
    Salut !!

• Photo of Campcardós
    Campcardós Mar 7, 2023

Tram del Camí Ral de Manresa a Vic, a la zona de Torrecabota. Ben senyalitzat i fàcil de seguir. Molt recomanable.