Camino Primitivo. Etapa 5: A Mesa - Castro

Photo ofCamino Primitivo. Etapa 5: A Mesa - Castro Photo ofCamino Primitivo. Etapa 5: A Mesa - Castro Photo ofCamino Primitivo. Etapa 5: A Mesa - Castro

August 29, 2020
July 2020

near La Mesa, Asturias (España)

(Quan anem a caminar, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

El camí d’avui s’enfila carretera amunt, esdevenint un clàssic això d’enfilar-se des de bon començament.

L’etapa consta de tres trams clarament diferenciats. El primer, un cop prenem el desviament que ens duu a Buspol, des d’on es comença a baixar fins a la carretera. Aquest primer tram es fa per pista, però en un entorn boscós ben bonic, amb vistes del riu Navia i de les muntanyes que es veuen a la llunyania; el segon tram es fa únicament per carretera, i val a dir que es fa llarg -totes les persones que ens allotgem a l’alberg de Castro coincidim-, ja que un cop es travessa l’embassament, espera una llarga pujada per carretera; el tercer tram reprèn el contacte amb el bosc, tenint l’oportunitat de trobar-nos amb arbres immensos i bonics, i d'aturar-nos tantes vegades com vulguem per copsar, palpar, i contactar amb la naturalesa, esdevenint una experiència fascinant que malauradament oblidem moltes vegades. Un cop passat Grandas de Salime, ja només queda arribar a Castro, i gaudir d’aquest lloc.

A Castro ens allotgem a l’alberg juvenil. L’acollida és fantàstica.