Camino Natural del Somontano (Semontano de Balbastro)

Photo ofCamino Natural del Somontano (Semontano de Balbastro) Photo ofCamino Natural del Somontano (Semontano de Balbastro) Photo ofCamino Natural del Somontano (Semontano de Balbastro)

November 28, 2014
November 2014

near Alquézar, Aragón (España)

(IBP=114HKG)

Excursió per la zona del riu Vero.

Sortim de l'aparcament que hi a la part alta del poble d’Alquezra per anar a buscar la part alta del “Barranco a Fuente”, fotografia 1, que surt darrera mateix del castell – col•legiata. Baixem fortament mitjançant trams de passeres i escales fins arribar a la llera del riu Vero. Aquí agafem a mà dreta, fotografia 2, per anar seguint les passeres fins a la central elèctrica. Després anem pujant xino-xano fins a trobar el camí que baixa d’Alquezra, fotografia 3, i agafem cap a l’esquerra fins arribar altre cop al riu Vero a l’alçada del “Puen d’o Molino” o de “Fuendebaños”. Creuem aquest pontet i pugem per camí ben marcat, amb proteccions de fusta en alguns llocs, fins arribar a una pista que planejant ens porta fins al poble de Asque. Hem d’agafar el camí que ens porta cap a Colungo pel “Puen d’o Diablo. A mitja baixada cap al riu hem d’estar atents a un trencall que segueix cap a la dreta, cap a l’esquerra ens portaria per unes basses per a rentar altre cop cap al poble d’Asque. Creuem el pont i pugem per l’altre riba fins al poble de Colungo. Hi ha un parell de bars a la carretera. Tornem pel mateix camí fins a Asque i, fotografia 4, a la plaça del poble agafem en direcció cap a Billacantal. Abans de sortir del poble trobem el desviament cap a l’esquerra amb un panell. Anem passant entre alzines i oliveres fins arribar a un collet on ja es veu el camí que ens portarà al tram final a l’altra vora del Vero. Baixem primer fins al barranc de Lumos, fotografia 5, i després d’una petita pujada arribem al tercer pont de l’excursió, el “Puen de Billacantal”. Després de creuar-lo anem pujant amb fortes ziga-zagues fins al collet de San Lucas, fotografia 6, on ja veiem Alquezra. Només cal baixar fins al poble i arribar-nos fins l’aparcament.

Itinerari 10 de la guia Excursiones en la sierra y cañones de Guara (Desnivel ediciones) i article ‘Tardor a Alquézar’ a la revista Excursionisme (UEC-382)
Mapa Sierra y Cañones de Guara. II (Zona Oriental) 1:25000 (Prames)

Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/AlquezraSemontanoDeBalbastro?authuser=0&feat=directlink