Caminant per Montserrat. Del Monestir de Montserrat a Sant Jeroni i tornada

Photo ofCaminant per Montserrat. Del Monestir de Montserrat a Sant Jeroni i tornada Photo ofCaminant per Montserrat. Del Monestir de Montserrat a Sant Jeroni i tornada Photo ofCaminant per Montserrat. Del Monestir de Montserrat a Sant Jeroni i tornada

October 19, 2014
October 2014

•   4.8 2 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

per veure més rutes meves per Montserrat, posar montserratjsg al cercador de Wikiloc

Aquest itinerari ha estat "copiat" del que Erill te penjat a Wikiloc, anomenat " Montserrat- Ermità de Sant Antoni-Cim de Sant Jeroni-Mirador del Moro- Ermità de Sant Miquel-Montserrat". Es quasi idèntic però nosaltres no vàrem anar a l'Ermita de Sant Antoni.

Nosaltres vam fer el trajecte per l' Ermita de Sant Miquel, cosa que un cop acabat ens fa pensar que va ser una decisió adequada. Estem convençuts de que l'excursió es molt més complicada si es comença pujant les Escales dels Pobres.

En tot cas creiem que aquesta excursió s'ha de catalogar com a moderada. Hi ha un Corriol que comença al km 9 del recorregut que es complicat amb alguna zona on es camí es perd i a on s'ha de caminar sobre roca i amb bastante pendent. Penso que aquest tram té un cert perill, tant per gent que no està acostumada a caminar, que utilitza calçat inadequat, gent gran o canalla. Es un tram de quasi bé 1 km que s'acaba quan s'arribà a la llera del torrent de Santa Maria. Està delimitat pels waypoints. Aquest tram abandona el Cami Vell de Sant Jeroni, que es el que veníem seguint i el Torrent de Santa Maria, per circular uns metres més amunt de la llera. Les dificultats s'acaben quan es torna a enllaçar amb el Cami Vell de Sant Jeroni.

Coneixia molt poc de Montserrat i potser per això la primera part de la caminada, fins arribar al cim de Sant Jeroni m'ha semblat una PASSADA. Les vistes son magnífiques i les sensacions al passar pel costat d'aquelles espectaculars roques, enormes, verticals, granítiques, inmillorables. Aquests primers 7 km son preciosos, molt fàcils de fer ( només te una mica de duresa el tram d'escales que porta al cim de Sant Jeroni) i amb bastants trams asfaltats. Recomanaria a tothom que vulgui conèixer aquesta serralada que probés de fer aquest troç del trajecte que segueix el Cami Nou de Sant Jeroni.

Si us interessen les meves sortides per Montserrat podeu posar Montserratjsg al cercador de Wikiloc i les tindreu totes llistades

Monestir de Montserrat

Imatges del Monestir en el moment en que comencem a pujar cap a l'Ermita de Sant Miquel i neix el dia.

Creu de Sant Miquel

Imatges des de la Creu de Sant Miquel. A la tercera imatge es veu la Capella de Sant Miquel al fons

Capella que sembla ser es va construir en el segle XIX

Cami de l'estació superior del funicular de Sant Joan

Després de passada la Capella de Sant Miquel comencem a pujar per aquest camí asfaltat que ens porta cap a l'estació superior del Funicular de Sant Joan

Es veuen molt malament ( la càmara d'un ipad no dona per molt més o jo no en se més) però en aquest indret vam veure un grup de 5-6 cabres salvatges

Des d'aquest punt del camí es poden divisar les Ermites de Sant Joan i de Sant Onofre.

Zona del Pla de les Tarántules

Vistes des del Pla de les Tarántules, molt a prop de l'estació superior del Funicular de Sant Joan

Photo ofEstació superior del funicular de Sant Joan Photo ofEstació superior del funicular de Sant Joan Photo ofEstació superior del funicular de Sant Joan

Estació superior del funicular de Sant Joan

Imatges fetes a l'estació superior de Funicular. En dues d'elles es possible d'imaginar la pendent que ha de seguir el funicular per anar des del Monastir a aquesta estació. La tercera fotografía permet veure amb claretat l'Elefant i la Mòmia així com el Cavall Bernat mig amagat darrera d'un arbre

Vistes des del camí cap a Sant Jeroni

Cami de pedra

En aquesta zona deixem els trams asfaltats i comença el camíns de pedra i sense asfaltar

Panoràmica

Vistes de les roques

Mirador

Vistes des del mirador

El Cavall Bernat

Des d'aquest punt es pot apreciar la bellesa d'aquest penyal

Quina frescor!

Aquest tram del camí passa entre alzines i ens ha refrescar una mica

A tocar del mirador de Sant Jeroni

Passem a pocs metres del Mirador de Sant Jeroni, però no hi anem. Malgrat tot les vistes son espectaculars com totes les d'aquest tram de L'excursió

Sant Jeroni

Panoràmica des del cim de Sant Jeroni

El Moro

Vistes quan començaven a baixar del pic on hi ha l'antena de comunicacions. Aquí hi ha un helioport i al fons es veu El Moro

Baixant cap a Montserrat

Entrem en el Torrent de Santa Maria. Vam continuar uns 100 metres pel torrent però vam fer mitja volta doncs no havíem agafat el corriol que volíem seguir. Aquí comença realment la part més complicada de la travessa. No se si es possible continuar baixant pel torrent i enllaçar més avall amb la ruta que vam fer. Nosaltres vam preferir no comprovar-ho ja que no ho teníem clar i no ens volíem complicar la vida passant per indrets diferents dels que duiem marcats en el GPS

Aquest es un dels punts de pedra i amb ja forta pendent que s'ha de travessar. Te un cert perill de relliscada i s'ha de passar amb compta. N'hi ha tres o quatre d'aquests

Panorámica

Al fons es veu el Cap de Mort

Arribem a la llera del Torrent de Santa Maria i agafem un cami ample i en bon estat. Aquí acaba la part més complicada del trajecte.

Santa Anna

Panoràmica des de Santa Anna

Pas dels francesos

Vista del Pas dels Francesos. Comencem a baixar per les escales FBstarter arribar al Monestir. Des d'aquest punt tot son escales. Sort que les vam agafar de baixada!

• Photo of MYFAIR
    MYFAIR Nov 18, 2014

Ruta muy bonita por Montserrat

sabategalofre Nov 19, 2014

Como dije en mi explicación de la ruta, la parte del trayecto que discurre por el Camí Nou de Sant Jeroni me pareció espectacular.

• Photo of anna.bonastrebosch
    anna.bonastrebosch Nov 14, 2016

Hola! :)
    Sembla una ruta preciosa. Em podríeu dir si hi ha algun problema si vaig amb gos? Em fa patir el tema de les roques...
    Gràcies!

sabategalofre Nov 14, 2016

Que el portaràs lligat? Si el portes lligat o si es un gos tranquil no has de tindre cap problema. Si es un gos entremaliat i curiós, no sé que dir-te. Jo crec que no té cap risc per a ningú però no cal oblidar que caminem per muntanya

• Photo of LTresB
    LTresB Oct 25, 2018

Molt maca la sortida i sense cap problema.
    Moltes gràcies

sabategalofre Oct 25, 2018

Gràcies per la valoració LTresB

• Photo of Antonio G.L
    Antonio G.L Aug 21, 2019

Hola. La ruta está marcada?

• Photo of timvannoort14
    timvannoort14 Mar 26, 2021

Bona resenya. Només comentar, sense mala fe, que les roques de Montserrat no són granit (roca ignia, es a dir, un emplaçament magmatic que cristalitza sota la superfície, com per exemple els granits del Parc Nacional d'Aigüestortes o el Massís de la Maladeta) sinó que són principalment conglomerats (roques sedimentàries, corresponents a ventalls aluvials produïts durant el desmantellament de la serralada prelitoral alpina, que actualment ja no existeix!)

sabategalofre Mar 26, 2021

Merci pel comentari timvannoort14. Jo soc molt dolent identificant materials, per això vaig fer servir l’expresió “granítica” com una mena de sinònim de roca que es veu forta, imponent.