Photo ofcaminada per la zona inundable del pantà de Sau al 4,2%, església de St. Romà de Sau, Puig de la Força i cingles de Tavertet Photo ofcaminada per la zona inundable del pantà de Sau al 4,2%, església de St. Romà de Sau, Puig de la Força i cingles de Tavertet Photo ofcaminada per la zona inundable del pantà de Sau al 4,2%, església de St. Romà de Sau, Puig de la Força i cingles de Tavertet

2002
March 28, 2024
March 2024

near Sant Romà de Sau, Catalunya (España)

AVÍS: El desnivell que assenyala el track no és real. Abans de pujar-la marcava 605 metres, cosa que segurament s'ajusta més a la realitat.
Després que el pantà de Sau arribés a mínims històrics de capacitat, aprofitem per fer-hi una sortida ara que tímidament comença a augmentar el nivell de les seves aigües, després de les darreres pluges. En el moment de la visita tenim el pantà al 4,2 %, res que ens tregui de la sequera ni que ens convidi a ser gaire optimistes però almenys serveix per trencar la tendència a la baixa.
Sortim del pàrquing de la Riba, just al costat de l’àrea d’autocaravanes. Anem per la carretera asfaltada direcció al club nàutic i entrem dins la zona inundable del pantà. Passem per les restes del cementiri i continuem baixant fins a l’antic molí, caracteritzat per la seva torre amb aparença de castell, mig cobert per les aigües de l’embassament. Per sobre del molí però just al costat i per sobre el nivell de l’aigua, hi ha les restes de l’antiga escola. Comencem ara la pujada cap a l’antiga església de Sant Romà de Sau, uns quants metres per sobre del nivell de les aigües.
Feta la visita al que ha emergit del poble de Sau, ens dirigim cap al Puig de la Força per un corriol amb forta pujada i una mica perdedor, on cal fixar-nos en les fites que anem trobant i en el track del wikiloc que anem seguint. Quan arribem al coll del Puig de la Força, fem la darrera pujada al puig de la Força, una talaia amb grans vistes sobre el pantà.
Tornem cap al coll i pugem per l’altre costat resseguint el cingle per un senser que passa per sota una gran bauma fins a unes escales que pugen cap al camí que hi ha dalt del cingle. Seguim una estona aquest camí, ample i pedregós i amb bones vistes, fins la canal del Castell. Aquí, un cop passat el turó del Castell, deixem el camí principal i continuem per un corriol que passa a tocar el cingle, on trobem algunes portes de filats elèctrics que hem de traspassar, cap al mirador de la Maria Àngels. Tot aquest recorregut arran del penya-segat ens proporciona unes vistes espectaculars. Seguim aquest corriol fins que tenim vistes a Tavertet, i tornem a la pista principal quan arribem a un altre mirador privilegiat.
Continuem per la pista en direcció a Tavertet, però just abans d’entrar al poble, quan ja es veuen les cases, agafem el corriol de baixada cap al Morro Blanc i el cingle de Moltorer, característic pel seu color vermellós. Després d’una baixada forta però de bon fer gràcies a les seves llaçades, passem per sota una altra bauma espectacular, que trobem un cop passats el Morro Blanc i el cingle de Moltorer. El corriol continua amb baixada contínua però sense grans dificultats fins al pàrquing de la Riba, on donem per acabada la ruta

Ruta circular des de La Riba passant per:
- Església Sant Romà de Sau (2.8 km)
- Puig de la Força (5.3 km)
- Balma del Castell (5.5 km)
- Mirador del Castell (6.2 km)
- Mirador de Sau (7.4 km)
- Mirador de la Maria Angels (7.7 km)
- Coll de Malla (8.9 km)

aparcament de la Riba, inici i final de ruta

PictographLake Altitude 1,301 ft
Photo ofantic cementiri de Sant Romà de Sau Photo ofantic cementiri de Sant Romà de Sau Photo ofantic cementiri de Sant Romà de Sau

antic cementiri de Sant Romà de Sau

PictographLake Altitude 1,260 ft

anem baixant cap al molí

PictographLake Altitude 1,246 ft

antic molí

PictographLake Altitude 1,277 ft

restes del poble de Sau

PictographLake Altitude 1,299 ft

Sant Romà de Sau

Photo ofsortida de la zona inundable i aspecte actual Photo ofsortida de la zona inundable i aspecte actual Photo ofsortida de la zona inundable i aspecte actual

sortida de la zona inundable i aspecte actual

vistes al puig de la Força

Coll del Puig de la Força

PictographRuins Altitude 2,284 ft

castell de Cornil

pujada al Puig de la Força

Puig de la Força. Vistes a l'oest

Puig de la Força. Vistes al sud

Photo ofvistes al pantà i al Puig de la Fprça Photo ofvistes al pantà i al Puig de la Fprça Photo ofvistes al pantà i al Puig de la Fprça

vistes al pantà i al Puig de la Fprça

PictographCave Altitude 2,350 ft

Balma del Castell

Photo ofvistes des de dalt del cingle i camí Photo ofvistes des de dalt del cingle i camí Photo ofvistes des de dalt del cingle i camí

vistes des de dalt del cingle i camí

Mirador del Castell

vistes al turó i la canal del Castell

vistes des del cingle

Mirador de la Maria Àngels

vistes a Tavertet

vistes al cingle Moltorer

bauma sota el cingle

Photo ofvistes al Morro Blanc des de la bauma Photo ofvistes al Morro Blanc des de la bauma Photo ofvistes al Morro Blanc des de la bauma

vistes al Morro Blanc des de la bauma

coll de Malla

vistes al cingle Moltorer (vermell)