Camili Yayla Kömürsu Yaylası

April 20, 2019
April 2019

near Camiliyayla, Bilecik (Türkiye)

"81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında Avrasya Dağcılık olarak 20 Nisan 2019 Cumartesi günü Bilecik, Bozüyük sınırları içerisindeki Camili Yayla ve Kömürsu Yaylaları arasında gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Etkinlik planımız, Bozüyük ilçesinin güneybatısında yer alan ve Bilecik ilinin en yüksek noktası olan, Domaniç Yirce Dağları silsilesi üzerindeki 1906 metrelik yükseltisi ile Kala Dağı zirvesine çıkmaktı.
Fakat bölgede bir gün öncesinden başlayan kar yağışı etkinlik günü şiddetini arttırarak devam edince, araba ile Kömürsu yaylasına ulaşma planımız iptal oldu. Ancak Camili yayla köyünün 2 km yakınına kadar ulaşabildik.

Böylece planımızı güncellemek zorunda kaldık. Arabayı uygun yerde bırakıp köye koyulduk. Camili Yayla köyü, 14 hane halkı olan ve geçimini hayvancılık ile sağlayan bir köy.
Köyden Kızılcasaray yaylasına doğru yol aldık. Vakte göre amacımız Kömürsu yaylasına çıkmaktı. Zorlu bir tırmanışın ardından kar da şiddetini arttırınca dönüş yoluna koyulmaya karar verdik.