← Part of Samanlı Dağları

Camidüzü'nden Hamza Dağı'na ( 2016 12 )

Photo ofCamidüzü'nden Hamza Dağı'na ( 2016 12 ) Photo ofCamidüzü'nden Hamza Dağı'na ( 2016 12 ) Photo ofCamidüzü'nden Hamza Dağı'na ( 2016 12 )

March 23, 2020
December 2016

near Camidüzü, Kocaeli (Türkiye)

Güne Yuvacık merkezde sıcak çaylarımızı yudumlayarak başladık. Camidüzü yolunu tuttuğumuzda karda kendini iyice belli etmeye başlamıştı. Hamzadağ Yürüyüş Parkuru tabelasını geride bırakıp beyaz zeminde yavaş yavaş yükseldik bizde.

Bazılarının dallarında hala kurumuş bir kaç kestane kalsa da ormandaki tüm ağaçlar yapraklarını dökmüş ve artık kışın soğuğuna karşı hazırlanmıştı. Tilki ve çakalların karda bıraktığı izler boyunca yürüdük ve Hamzadağı'nın zirvesine ulaştık çok geçmeden. Öğlene kadar bize eşlik eden güneş şimdi eksik de olsa kuzeybatıda İzmit Körfezi, güneydoğuda ise Sapanca Gölü'nü görmek mümkün oldu gene de.

Dönüşte, karlara biraz daha bata çıka, kaya yavaş yavaş indik Yuvacık Barajı'nın kenarına. Aracımızla buluştuk, çoktan demlenmiş bir çay, etrafında toplandığımız ateş ve sıcak bir sohbetle içimizi ısıttık. Güzel insanlarla adımladık bir kere daha yabanı, darısı sonraki yürüyüşlere olsun...