Camí Ignasià. 23 El Palau d’Anglesola-Verdú

Photo ofCamí Ignasià. 23 El Palau d’Anglesola-Verdú Photo ofCamí Ignasià. 23 El Palau d’Anglesola-Verdú Photo ofCamí Ignasià. 23 El Palau d’Anglesola-Verdú

July 12, 2022
June 2022

near el Palau d'Anglesola, Catalunya (España)

[CA] Camí Ignasià. 23 El Palau d’Anglesola-Verdú

Tercera etapa catalana del Camí Ignasià. Consulteu les característiques generals d’aquesta ruta a l’etapa Camí Ignasià. 21 Fraga-Lleida.

Ruta senyalitzada. Aquesta ruta també es pot fer amb bicicleta gràvel o tot terreny.

0,0 km (236 m). Plaça Major del Palau d’Anglesola. Se surt de la població en direcció SE pel carrer Nou. Als afores del poble es creua un canal de reg per un pontet i es torça a la dreta (SE) pel camí de Golmés, seguint la sèquia. Al 800 metres de la sortida es pren una bifurcació a mà esquerra (E) que s’allunya del canal, és el camí de Castellnou de Seana. Més enllà, es travessa la carretera de Mollerussa a Linyola i, 1 km més tard, la de Mollerossa a Vila-sana. Cal continuar el camí principal, sempre a l’E, tot recte. Ja a prop de Castellnou se surt a la carretera que uneix aquesta població amb Vila-sana. Es gira a la dreta (SSE). Abans d’arribar al poble es pren el trencall de l’esquerra i s’entra al poble pel carrer Major.

7,84 km (271 m), 1 h 55 min.Plaça Major de Castellnou de Seana. Ajuntament. Se segueix endavant (SE) pel carrer del Calvari. Un cop als afores, aquest carrer desemboca al camí de Bellpuig d’Urgell, asfaltat. Més enllà es passa l’A-2 per un pont (km 10,45). Se segueix el camí que ara discorre paral·lel a les vies de la línia de tren Barcelona-Lleida. Al cap de 800 m es pren el vial que, girant al S, creua les vies per sota. S’entra a Bellpuig d’Urgell seguint l’avinguda de l’Urgell, es passa la plaça de Ramon Folch i, girant una mica al SE, s’arriba a la plaça de Sant Roc, on hi ha l’ajuntament de la vila.

12,33 km (291 m), 3 h 0 min. Plaça de Sant Roc de Bellpuig d’Urgell. La població bé mereix una aturada per visitar els edificis i barris emblemàtics.

Un cop visitat, se segueix el carrer Major cap al sud. Quan s’acaba, es tomba a l’esquerra (NE) i immediatament després, es pren el carrer Balmes a la dreta fins a la sortida de Bellpuig. El carrer enllaça amb un camí asfaltat, que se segueix recte. Es creua la carretera de Preixana i es continua a l’E. En el punt km 15,5 de l’etapa es deixa a l’esquerra (N) un circuit de motocròs. El camí gira al S per passar sobre un canal. Se segueix cap al SE.

17,16 km (312 m), 4 h 10 min. Es passa el canal d’Urgell per sobre i el camí gira plenament a llevant. Es passa l’explotació del Mas de l’Estadella. Més endavant, el camí fa una ziga-zaga per apropar-se al puig de los Molars. Se segueix cap a llevant.

21,66 km (395 m), 5 h 25 min. Capelleta, font i espai de la Mare de Déu dels Molars o del Remei, a tocar de la carretera. Es creua la carretera i se segueix el camí de terra de l’altra banda. En una cruïlla de cinc camins es pren el que segueix recte (E, força ample. El camí tomba al SE, creua la carreters C-14 i arriba a Verdú, on s’entra pel costat del cementiri i seguint el carrer de Sant Miquel i el de Sant Pere Claver. Al principi del carrer, a mà esquerra, s’hi troba el “Santuari–Casa natal de Sant Pere Claver”.

24,78 km (431 m), 6 h 15 min. Plaça Major de Verdú. A la vila cal visitar el casc antic, el castell i l’església de Santa Maria, on destaca el seu portal romànic. Hi és coneguda la seva indústria i artesania ceràmica des de fa segles.