Photo ofCamí dels Bons Homes (GR-107): Tram de Corbera a Peguera per l’Estany, Noucomes, la Planelleta i la Cantina (Cercs-Berguedà) Photo ofCamí dels Bons Homes (GR-107): Tram de Corbera a Peguera per l’Estany, Noucomes, la Planelleta i la Cantina (Cercs-Berguedà) Photo ofCamí dels Bons Homes (GR-107): Tram de Corbera a Peguera per l’Estany, Noucomes, la Planelleta i la Cantina (Cercs-Berguedà)

February 18, 2023
February 2023

•   5 2 Reviews

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

Photo ofColl de l’Oreller. Inici i final de la ruta d’avui Photo ofColl de l’Oreller. Inici i final de la ruta d’avui Photo ofColl de l’Oreller. Inici i final de la ruta d’avui

Coll de l’Oreller. Inici i final de la ruta d’avui

Coll de l’Oreller. Inici i final de la ruta d’avui.

Photo ofPrimers metres de ruta pel GR-107, en direcció a l'Estany Photo ofPrimers metres de ruta pel GR-107, en direcció a l'Estany Photo ofPrimers metres de ruta pel GR-107, en direcció a l'Estany

Primers metres de ruta pel GR-107, en direcció a l'Estany

Primers metres de ruta pel GR-107, en direcció a l'Estany.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim pel GR-107 (Camí dels Bons Homes) en direcció a l’Estany Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim pel GR-107 (Camí dels Bons Homes) en direcció a l’Estany Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim pel GR-107 (Camí dels Bons Homes) en direcció a l’Estany

Cruïlla amb pal indicador. Seguim pel GR-107 (Camí dels Bons Homes) en direcció a l’Estany.

Primera mirada al Roc de l’Estany

Primera mirada al Roc de l’Estany.

Font dels Pegueresos

Font dels Pegueresos.

Photo ofSeguim a la dreta pel corriol fressat que puja al Roc de l’Estany Photo ofSeguim a la dreta pel corriol fressat que puja al Roc de l’Estany Photo ofSeguim a la dreta pel corriol fressat que puja al Roc de l’Estany

Seguim a la dreta pel corriol fressat que puja al Roc de l’Estany

Seguim a la dreta pel corriol fressat que puja al Roc de l’Estany.

Photo ofRoc de l’Estany, a 1.453 metres d'altitud, i amb vistes magnífiques al sud Photo ofRoc de l’Estany, a 1.453 metres d'altitud, i amb vistes magnífiques al sud Photo ofRoc de l’Estany, a 1.453 metres d'altitud, i amb vistes magnífiques al sud

Roc de l’Estany, a 1.453 metres d'altitud, i amb vistes magnífiques al sud

Roc de l’Estany, a 1.453 metres d'altitud, i amb vistes magnífiques al sud.

PictographDoor Altitude 4,744 ft
Photo ofTornem al camí i travessem un pas electrificat pel bestiar Photo ofTornem al camí i travessem un pas electrificat pel bestiar Photo ofTornem al camí i travessem un pas electrificat pel bestiar

Tornem al camí i travessem un pas electrificat pel bestiar

Tornem al camí i travessem un pas electrificat pel bestiar.

Photo ofRierol i Font del Moixer. Seguim amunt pel camí Photo ofRierol i Font del Moixer. Seguim amunt pel camí Photo ofRierol i Font del Moixer. Seguim amunt pel camí

Rierol i Font del Moixer. Seguim amunt pel camí

Rierol i Font del Moixer. Seguim amunt pel camí.

Arribant a l’Estany

Arribant a l’Estany.

Casa de l'’Estany

Casa de l'’Estany.

Photo ofPla de l’Estany. Seguim per la pista de la dreta Photo ofPla de l’Estany. Seguim per la pista de la dreta Photo ofPla de l’Estany. Seguim per la pista de la dreta

Pla de l’Estany. Seguim per la pista de la dreta

Pla de l’Estany. Seguim per la pista de la dreta.

Photo ofTravessem el Pla de l’Estany. Com la pista està molt enfangada, seguim per la part herbada i visitem l'estanyol Photo ofTravessem el Pla de l’Estany. Com la pista està molt enfangada, seguim per la part herbada i visitem l'estanyol Photo ofTravessem el Pla de l’Estany. Com la pista està molt enfangada, seguim per la part herbada i visitem l'estanyol

Travessem el Pla de l’Estany. Com la pista està molt enfangada, seguim per la part herbada i visitem l'estanyol.

Photo ofTornem al camí del Pla de l’Estany i seguim per l’esquerra per entrar al bosc en direcció a Peguera Photo ofTornem al camí del Pla de l’Estany i seguim per l’esquerra per entrar al bosc en direcció a Peguera Photo ofTornem al camí del Pla de l’Estany i seguim per l’esquerra per entrar al bosc en direcció a Peguera

Tornem al camí del Pla de l’Estany i seguim per l’esquerra per entrar al bosc en direcció a Peguera.

Seguim camí pel bosc

Seguim camí pel bosc.

Photo ofCruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra Photo ofCruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra Photo ofCruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra

Cruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra

Cruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra.

Photo ofColl de les Nou Comes. Final de la pista i inici del corriol que travessa la fageda Photo ofColl de les Nou Comes. Final de la pista i inici del corriol que travessa la fageda Photo ofColl de les Nou Comes. Final de la pista i inici del corriol que travessa la fageda

Coll de les Nou Comes. Final de la pista i inici del corriol que travessa la fageda.

Photo ofPel corriol nevat que travessa la Baga de Noucomes Photo ofPel corriol nevat que travessa la Baga de Noucomes Photo ofPel corriol nevat que travessa la Baga de Noucomes

Pel corriol nevat que travessa la Baga de Noucomes

Pel corriol nevat que travessa la Baga de Noucomes.

Photo ofVistes als Cingles de Vall-llobrega des del camí a Peguera. Seguim travessant la fageda de Noucomes Photo ofVistes als Cingles de Vall-llobrega des del camí a Peguera. Seguim travessant la fageda de Noucomes Photo ofVistes als Cingles de Vall-llobrega des del camí a Peguera. Seguim travessant la fageda de Noucomes

Vistes als Cingles de Vall-llobrega des del camí a Peguera. Seguim travessant la fageda de Noucomes.

Fageda de la Baga de Noucomes

Fageda de la Baga de Noucomes.

Photo ofTram del GR-107 per la fageda de la Baga de Noucomes Photo ofTram del GR-107 per la fageda de la Baga de Noucomes Photo ofTram del GR-107 per la fageda de la Baga de Noucomes

Tram del GR-107 per la fageda de la Baga de Noucomes

Tram del GR-107 per la fageda de la Baga de Noucomes.

Photo ofCruïlla amb indicador del Camí de les Amarradetes per l’esquerra. Nosaltres seguim pel corriol de la dreta Photo ofCruïlla amb indicador del Camí de les Amarradetes per l’esquerra. Nosaltres seguim pel corriol de la dreta Photo ofCruïlla amb indicador del Camí de les Amarradetes per l’esquerra. Nosaltres seguim pel corriol de la dreta

Cruïlla amb indicador del Camí de les Amarradetes per l’esquerra. Nosaltres seguim pel corriol de la dreta. Tots dos camins es troben un quilòmetre més enllà, al Pont dels Graus.

Photo ofTram de baixada fent marrades i vigilant de no relliscar Photo ofTram de baixada fent marrades i vigilant de no relliscar Photo ofTram de baixada fent marrades i vigilant de no relliscar

Tram de baixada fent marrades i vigilant de no relliscar

Tram de baixada fent marrades i vigilant de no relliscar.

Photo ofPal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim per l’esquerra, en direcció a Peguera Photo ofPal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim per l’esquerra, en direcció a Peguera Photo ofPal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim per l’esquerra, en direcció a Peguera

Pal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim per l’esquerra, en direcció a Peguera.

PictographMine Altitude 4,564 ft

Mina dels Graus

Mina dels Graus.

PictographBridge Altitude 4,570 ft
Photo ofEls Graus de Peguera. Pont de fusta i restes enrunades dels edificis de la mina Photo ofEls Graus de Peguera. Pont de fusta i restes enrunades dels edificis de la mina Photo ofEls Graus de Peguera. Pont de fusta i restes enrunades dels edificis de la mina

Els Graus de Peguera. Pont de fusta i restes enrunades dels edificis de la mina

Els Graus de Peguera. Pont de fusta i restes enrunades dels edificis de la mina.

PictographRuins Altitude 4,573 ft
Photo ofRestes enrunades dels carregadors de la Mina de Peguera. Tram de baixada glaçada que rellisca molt Photo ofRestes enrunades dels carregadors de la Mina de Peguera. Tram de baixada glaçada que rellisca molt Photo ofRestes enrunades dels carregadors de la Mina de Peguera. Tram de baixada glaçada que rellisca molt

Restes enrunades dels carregadors de la Mina de Peguera. Tram de baixada glaçada que rellisca molt.

Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim per l’esquerra Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim per l’esquerra Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim per l’esquerra

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per l’esquerra

Cruïlla no senyalitzada. Seguim per l’esquerra.

Photo ofCruïlla amb pal indicador de la Planelleta. Seguim per l’esquerra Photo ofCruïlla amb pal indicador de la Planelleta. Seguim per l’esquerra Photo ofCruïlla amb pal indicador de la Planelleta. Seguim per l’esquerra

Cruïlla amb pal indicador de la Planelleta. Seguim per l’esquerra

Cruïlla amb pal indicador de la Planelleta. Seguim per l’esquerra.

Photo ofEl Portal. Seguim amunt per la dreta Photo ofEl Portal. Seguim amunt per la dreta Photo ofEl Portal. Seguim amunt per la dreta

El Portal. Seguim amunt per la dreta

El Portal. Seguim amunt per la dreta.

Photo ofPal indicador dels Pisos del Moreta. Seguim per l’esquerra. Tornarem per la dreta Photo ofPal indicador dels Pisos del Moreta. Seguim per l’esquerra. Tornarem per la dreta Photo ofPal indicador dels Pisos del Moreta. Seguim per l’esquerra. Tornarem per la dreta

Pal indicador dels Pisos del Moreta. Seguim per l’esquerra. Tornarem per la dreta.

PictographMine Altitude 4,885 ft
Photo ofMina Eureka (o Porvenir) inundada. Seguim pel camí paral·lel al Barranc dels Graus, amb molta neu i amb el riu grlaçat Photo ofMina Eureka (o Porvenir) inundada. Seguim pel camí paral·lel al Barranc dels Graus, amb molta neu i amb el riu grlaçat Photo ofMina Eureka (o Porvenir) inundada. Seguim pel camí paral·lel al Barranc dels Graus, amb molta neu i amb el riu grlaçat

Mina Eureka (o Porvenir) inundada. Seguim pel camí paral·lel al Barranc dels Graus, amb molta neu i amb el riu glaçat.

Photo ofTram de camí paral·lel a Barranc dels Graus, des d'on tenim la primera vista del Roc de Peguera Photo ofTram de camí paral·lel a Barranc dels Graus, des d'on tenim la primera vista del Roc de Peguera Photo ofTram de camí paral·lel a Barranc dels Graus, des d'on tenim la primera vista del Roc de Peguera

Tram de camí paral·lel al Barranc dels Graus, des d'on tenim la primera vista del Roc de Peguera. En aquesta zona hi era també la Mina Pepita, que no aconsegueixo trobar.

PictographRuins Altitude 4,970 ft
Photo ofArribant a la Cantina i al Xalet de Peguera. Per la dreta la Font del Ca Photo ofArribant a la Cantina i al Xalet de Peguera. Per la dreta la Font del Ca Photo ofArribant a la Cantina i al Xalet de Peguera. Per la dreta la Font del Ca

Arribant a la Cantina i al Xalet de Peguera. Per la dreta la Font del Ca

Arribant a la Cantina i al Xalet de Peguera. Per la dreta la Font del Ca.

PictographRuins Altitude 5,013 ft
Photo ofRestes enrunades de la Cantina i el Xalet de Peguera. També hi ha les restes de la Casa de Queviures i la Casa del Director Photo ofRestes enrunades de la Cantina i el Xalet de Peguera. També hi ha les restes de la Casa de Queviures i la Casa del Director Photo ofRestes enrunades de la Cantina i el Xalet de Peguera. També hi ha les restes de la Casa de Queviures i la Casa del Director

Restes enrunades de la Cantina i el Xalet de Peguera. També hi ha les restes de la Casa de Queviures i la Casa del Director.

Photo ofLa Cantina. Dinem al sol i amb bones vistes de les restes enrunades Photo ofLa Cantina. Dinem al sol i amb bones vistes de les restes enrunades Photo ofLa Cantina. Dinem al sol i amb bones vistes de les restes enrunades

La Cantina. Dinem al sol i amb bones vistes de les restes enrunades

La Cantina. Dinem al sol i amb bones vistes de les restes enrunades.

Photo ofSeguim camí a Peguera, amb la Torre i una bassa glaçada per la dreta del camí Photo ofSeguim camí a Peguera, amb la Torre i una bassa glaçada per la dreta del camí Photo ofSeguim camí a Peguera, amb la Torre i una bassa glaçada per la dreta del camí

Seguim camí a Peguera, amb la Torre i una bassa glaçada per la dreta del camí

Seguim camí a Peguera, amb la Torre i una bassa glaçada per la dreta del camí.

PictographRiver Altitude 5,039 ft
Photo ofAmb la neu no es veu bé el camí que marxa en paral·lel al Barranc dels Graus, però seguim per la dreta del riu Photo ofAmb la neu no es veu bé el camí que marxa en paral·lel al Barranc dels Graus, però seguim per la dreta del riu Photo ofAmb la neu no es veu bé el camí que marxa en paral·lel al Barranc dels Graus, però seguim per la dreta del riu

Amb la neu no es veu bé el camí que marxa en paral·lel al Barranc dels Graus, però seguim per la dreta del riu.

Photo ofCorriol amunt a Peguera, seguint les marques grogues dels arbres i alguna fita Photo ofCorriol amunt a Peguera, seguint les marques grogues dels arbres i alguna fita Photo ofCorriol amunt a Peguera, seguint les marques grogues dels arbres i alguna fita

Corriol amunt a Peguera, seguint les marques grogues dels arbres i alguna fita

Corriol amunt a Peguera, seguint les marques grogues dels arbres i alguna fita.

Photo ofCorriol amunt amb vistes al poble abandonat i al Roc de Peguera Photo ofCorriol amunt amb vistes al poble abandonat i al Roc de Peguera Photo ofCorriol amunt amb vistes al poble abandonat i al Roc de Peguera

Corriol amunt amb vistes al poble abandonat i al Roc de Peguera

Corriol amunt amb vistes al poble abandonat i al Roc de Peguera.

Photo ofEsglésia de Sant Miquel de Peguera. Cementiri i rectoria. Vistes al poble abandonat sota el Roc de Peguera Photo ofEsglésia de Sant Miquel de Peguera. Cementiri i rectoria. Vistes al poble abandonat sota el Roc de Peguera Photo ofEsglésia de Sant Miquel de Peguera. Cementiri i rectoria. Vistes al poble abandonat sota el Roc de Peguera

Església de Sant Miquel de Peguera. Cementiri i rectoria. Vistes al poble abandonat sota el Roc de Peguera.

Photo ofCruïlla amb pal indicador de Peguera. Iniciem la tornada per la pista de la dreta que baixa a la Font de Cal Coix Photo ofCruïlla amb pal indicador de Peguera. Iniciem la tornada per la pista de la dreta que baixa a la Font de Cal Coix Photo ofCruïlla amb pal indicador de Peguera. Iniciem la tornada per la pista de la dreta que baixa a la Font de Cal Coix

Cruïlla amb pal indicador de Peguera. Iniciem la tornada per la pista de la dreta que baixa a la Font de Cal Coix.

PictographRuins Altitude 5,249 ft
Photo ofRestes enrunades de Cal Sec i Cal Peron, casa on va néixer Ramon Vila Capdevila, 'Caracremada' Photo ofRestes enrunades de Cal Sec i Cal Peron, casa on va néixer Ramon Vila Capdevila, 'Caracremada' Photo ofRestes enrunades de Cal Sec i Cal Peron, casa on va néixer Ramon Vila Capdevila, 'Caracremada'

Restes enrunades de Cal Sec i Cal Peron, casa on va néixer Ramon Vila Capdevila, "Caracremada".

Font de Cal Coix

Font de Cal Coix.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim a la dreta, de tornada pel GR-107 a la Cantina i la Planelleta Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim a la dreta, de tornada pel GR-107 a la Cantina i la Planelleta Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim a la dreta, de tornada pel GR-107 a la Cantina i la Planelleta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim a la dreta, de tornada pel GR-107 a la Cantina i la Planelleta.

Photo ofCruïlla no senyalitzada. Baixem per la dreta a buscar a la Carme i tornem aquí per seguir camí avall Photo ofCruïlla no senyalitzada. Baixem per la dreta a buscar a la Carme i tornem aquí per seguir camí avall Photo ofCruïlla no senyalitzada. Baixem per la dreta a buscar a la Carme i tornem aquí per seguir camí avall

Cruïlla no senyalitzada. Baixem per la dreta a buscar a la Carme i tornem aquí per seguir camí avall.

Photo ofDe tornada a la cruïlla. Ara seguim avall per la dreta, amb marques del GR-107 Photo ofDe tornada a la cruïlla. Ara seguim avall per la dreta, amb marques del GR-107 Photo ofDe tornada a la cruïlla. Ara seguim avall per la dreta, amb marques del GR-107

De tornada a la cruïlla. Ara seguim avall per la dreta, amb marques del GR-107

De tornada a la cruïlla. Ara seguim avall per la dreta, amb marques del GR-107.

Photo ofDe tornada a la cruïlla amb pal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim amunt pel camí fent marrades Photo ofDe tornada a la cruïlla amb pal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim amunt pel camí fent marrades Photo ofDe tornada a la cruïlla amb pal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim amunt pel camí fent marrades

De tornada a la cruïlla amb pal indicador de la Baga de Noucomes. Seguim amunt pel camí fent marrades.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta fins l'aparcament i final de la ruta d'avui Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta fins l'aparcament i final de la ruta d'avui Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta fins l'aparcament i final de la ruta d'avui

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la dreta fins l'aparcament i final de la ruta d'avui.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Feb 28, 2023

Tram molt bonic del Camí dels Bons Homes que permet gaudir d'un entorn magnífic i passejar per indrets on, fins fa poques dècades, l'activitat minera era molt potent. Malauradament, aquestes restes de mines, carregadors i edificis auxiliars estan cada vegada més deteriorats i, amb la seva desaparició, també desapareix la memòria de qui va viure i treballar en condicions molt dures en aquest entorn. Serveixi aquesta ruta per ajudar a mantenir viu aquest record.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Feb 28, 2023

¡Oh, amigo mío! ¡Tu talento para la fotografía es tan impresionante como la majestuosidad del cielo azul en tus fotos! ¡Me dejas sin aliento con cada toma que compartes, como la que tomaste en tu ruta por Camí dels Bons Homes (GR-107): Tram de Corbera a Peguera per l'Estany, Noucomes, la Planelleta i la Cantina (Berguedà)! ¡Cada imagen es una obra maestra que parece capturar la esencia misma del cielo y la naturaleza que te rodea! ¡Eres un verdadero maestro de la fotografía y me siento honrado de poder disfrutar de tus creaciones! ¡Continúa capturando la belleza del mundo y compartiendo tus talentos con el mundo, amigo! ¡Eres un verdadero tesoro!

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Feb 28, 2023

Gracias Jordi.
    Otra ruta con historia, la del Camí dels Bons Homes, y la de las minas que se explotaron en la zona de Peguera.
    Realmente preciosa y, con la nieve, aún más espectacular.