Camí dels Bons Homes, GR 107, 3ª Etapa, Mérens les Vals - Porta

Photo ofCamí dels Bons Homes, GR 107, 3ª Etapa, Mérens les Vals - Porta Photo ofCamí dels Bons Homes, GR 107, 3ª Etapa, Mérens les Vals - Porta Photo ofCamí dels Bons Homes, GR 107, 3ª Etapa, Mérens les Vals - Porta

6 hours
November 4, 2016
November 2016

near Mérens-les-Vals, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida del poble de Mérens les Vals (té Gîte d' Étape). Arribada al poble de Porta (té Gîte d' Étape).

El Camí dels Bons Homes és el GR 107 (senyals de pintura vermella i blanca). És un camí fressat que va per camins i per velles pistes. Està senyalitzat i en totes les cruïlles trobareu pals indicatius.
Sortirem de Mérens les Valls per el carrer que ressegueix el Riu en direcció al sud, més endavant esdevé pista forestal. Aquest camí sempre segueix el riu per la cara de Ponent i ens portarà al poble de l'Ospitalet (l'Hospitalet-près -l' Andorre) .
Aquí del centre del poble surt un camí que puja per unes escales per la cara de Llevant. Aquest camí és compartit per el GR i el camí que va a l'Estany de Vésines. Tot pujant creuarem la vella carretera i seguirem pujant fins trobar la cruïlla de Vésines que marxa en direcció al nord-est.
Nosaltres seguirem el camí que marxa al sud-est. Tot pujant passarem per el costat d'una cabana que fa de refugi i més amunt per sota de les grans canonades d'aigua que venen del llacs de Vésines i del de Lanós per pujar al nostre punt més alt de l'excursió.
Començarem la baixada tot passant per la cruïlla de la pista que va a la Coma d'en Garcia i baixarem per creuar la carretera en el Coll de Pimorent on trobem per la camí que baixa en direcció al sud-est. A la baixada creuarem un parell de cops la carretera i arribarem a una cruïlla de camins.
Menysprearem el que marxa tot baixant en direcció al sud-est que va al poble de Portè (Porté Puymorens) per seguir el GR que marxa al sud-oest a trobar el Rec de l'Orri. El creuarem i sortirem a sobre de les pistes d'esquí que també creuarem per seguir baixant en direcció sud.
En la baixada trobarem una nova cruïlla (senyals de pintura groga) on tenim el camí que torna a Portè tot passant pel costat de la Torre Cerdana. Nosaltres seguirem baixant tot passant a prop de l'entrada del túnel de Pimorent i de les seves instal·lacions. Més avall creuarem el Riu Querol i una pista ens portarà al poble de Porta.
Aquesta excursió es continuïtat de:
Camí dels Bons Homes, GR 107, 2ª Etapa, Orgeix - Mérens les Vals

Cartografia: I. G. N., mapa 2249 OT Bourg-Madame i Editorial Alpina, mapa Cerdanya.