Photo ofCamí del Llong i del Portarró (Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici) Photo ofCamí del Llong i del Portarró (Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici) Photo ofCamí del Llong i del Portarró (Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici)

August 18, 2011
August 2011

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Després de deixar enrere l'aparcament del taxis i la passarel·la d'Aigüestortes, el camí s'enfila seguint el curs del riu de Sant Nicolau. Continuant pel camí principal arribareu al refugi d'estany Llong, on es pot menjar i dormir durant els mesos de major afluència de visitants. Arribats a l'estany Llong, els més caminadors podreu continuar, creuant el barranc per un pont de fusta, fins a un indicador que us aproparà a un dels arbres monumentals del Parc: el pi negre de Peixerani. Tornant al camí principal, un pendent moderat us portarà, en poc més d'una hora, fins el gran port. Des d'aquí, caminant 15 minuts més, per un petit sender senyalitzat, podreu arribar a un mirador des d'on descobrireu l'Estany de Sant Maurici.
..........................................................................
Después de dejar atrás el aparcamiento de los taxis y la pasarela de Aigüestortes, el caminos asciende siguiendo el curso del río de Sant Nicolau. Continuando por el camino principal se llega hasta el refugio de Estany Llong, donde se puede comer y dormir durante los meses de mayor afluencia de visitantes. Llegados al Estany LLong, los más caminadores podréis continuar, cruzando el barranco por un puente de madera, hasta un indicador que os acercará a uno de los árboles monumentales del Parque: el Pi Negre de Peixerani. Volviendo al camino principal, una pendiente moderada os llevará, en poco más de una hora, hasta el gran puerto. Desde aquí, andando 15 minutos más, por un pequeño sendero señalizado, podréis llegar a un mirador con vistas al Estany de Sant Maurici.