Camí de Sant Jaume a la Selva: zona de la plana (Direcció Barcelona)

Photo ofCamí de Sant Jaume a la Selva: zona de la plana (Direcció Barcelona) Photo ofCamí de Sant Jaume a la Selva: zona de la plana (Direcció Barcelona) Photo ofCamí de Sant Jaume a la Selva: zona de la plana (Direcció Barcelona)

June 2, 2023
June 2023

near Riudellots de la Selva, Catalunya (España)

CAT - A la Selva podem trobar camins de Sant Jaume en les tres realitats territorials de la comarca: la muntanya, la plana i el litoral. L’entrada d’aquests camins a la comarca té lloc en dos punts per la zona nord des de la ciutat de Girona, i aquests camins menen cap a les comarques veïnes de la Garrotxa i Osona pel nord, cap al Vallès Oriental per la zona central, i cap al Maresme pel litoral.

Concretament, el camí de Sant Jaume a la zona de la plana selvatana és dels trams més planers dels camins que passen per la Selva. Concretament, el Camí de Sant Jaume, quan passa per Girona, se separa en dos: l’itinerari que va cap a la zona de muntanya de la Selva i un itinerari nou que porta els pelegrins cap a Barcelona i entra a la Selva per Riudellots de la Selva. Des d’aquest poble, el camí es torna a bifurcar, en una branca de travessa tota la plana selvatana en direcció cap a Hostalric, o en una variant cap al litoral (Via de Marina). Els camins de Sant Jaume per la plana de la Selva passen pels municipis de Riudellots de la Selva, Caldes de Malavella, Sils, Maçanet de la Selva, Massanes i Hostalric.

ESP - En la Selva podemos encontrar caminos de Santiago en las tres realidades territoriales de la comarca: la montaña, la plana y el litoral. La entrada de estos caminos en la comarca tiene lugar en dos puntos por la zona norte desde la ciudad de Girona, y estos caminos llevan a las comarcas vecinas de la Garrotxa y Osona por el norte, hacia el Vallés Oriental por la zona central y hacia el Maresme por el litoral.

Concretamente en el caso de la Plana de la Selva, el Camino de Santiago, cuando pasa por Girona, se separa en dos: el itinerario que va hacia la zona de montaña de la Selva y un itinerario nuevo que conduce a los peregrinos hacia Barcelona y entra en la Selva por la Plana de la Selva, por el pueblo de Riudellots de la Selva. Desde este pueblo, el camino se vuelve a bifurcar, en un ramal que atraviesa toda la plana selvatana en dirección a Hostalric, o una variante hacia el litoral (Vía de Marina). Los caminos de Santiago que atraviesan la plana de la Selva pasan por los municipios de Riudellots de la Selva, Caldes de Malavella, Sils, Maçanet de la Selva, Massanes y Hostalric.

ENG - In La Selva we can find ways of St James in the county’s three starkly different landscapes: the mountains, the plains and the coast. The entrance of these ways into the country is from the north, in two places, both coming from the city of Girona, which then meander towards the neighbouring counties of La Garrotxa and Osona to the north, toward Vallès Oriental in the centre, or towards Maresme along the coast.

In the area of the plains, these ways are the flattest through La Selva. To be specific, the Way of St. James, when it passes through Girona, splits in two: the route that heads in the mountains of La Selva, and a new route that brings pilgrims to Barcelona and enters La Selva via Riudellots de la Selva. After this town, the way splits once more, with one branch crossing the entire flatlands of La Selva in the direction of Hostalric, and a variant towards to the coast (Via de Marina). The ways of St. James through the plains of La Selva travel through the municipalities of Riudellots de la Selva, Caldes de Malavella, Sils, Maçanet de la Selva, Massanes and Hostalric.

FR -À La Selva, on trouve des chemins de Saint-Jacques dans les trois réalités territoriales de la région : la montagne, la plaine et la côte. Ces chemins pénètrent dans la région en deux points, au nord de la ville de Gérone, et mènent aux régions voisines de la Garrotxa et d’Osona au nord, au Vallès Oriental dans la zone centrale et au Maresme le long de la côte.

Dans la zone de la plaine de La Selva, il s’agit des portions les plus plates des chemins qui passent par La Selva. Concrètement, le Chemin de Saint-Jacques, lorsqu’il passe par Gérone, est divisé en deux : le chemin qui va vers la zone montagneuse de La Selva et un nouveau chemin qui conduit les pèlerins à Barcelone et qui entre dans La Selva par Riudellots de la Selva. À partir de ce village, le chemin bifurque à nouveau, dans une branche qui traverse toute la plaine de la Selva en direction d’Hostalric, ou dans une variante vers la côte (Via de Marina). Les chemins de Saint-Jacques dans la plaine de la Selva traversent les communes de Riudellots de la Selva, Caldes de Malavella, Sils, Maçanet de la Selva, Massanes et Hostalric.

PictographReligious site Altitude 326 ft

Sant Esteve de Riudellots (Tòtem)

La Torreponça (Tòtem)

PictographReligious site Altitude 417 ft

Sant Mateu de Franciac (Plafó)

PGA Catalunya Resort

PictographReligious site Altitude 310 ft

PictographBridge Altitude 263 ft

Pont de la via Augusta (Tòtem)

PictographRiver Altitude 222 ft

PictographReligious site Altitude 178 ft

PictographBridge Altitude 173 ft

Pont de Ferro (plafó)

Pou de glaç de Buscastell (plafó)