Camí de Ronda - Tram: de la Platja de Castell fins a Cap Roig.

Photo ofCamí de Ronda - Tram: de la Platja de Castell fins a Cap Roig. Photo ofCamí de Ronda - Tram: de la Platja de Castell fins a Cap Roig. Photo ofCamí de Ronda - Tram: de la Platja de Castell fins a Cap Roig.

June 15, 2019
June 2019

•   4.7 1 review

near Sant Joan de Palamós, Catalunya (España)

La ruta comença des del pàrquing de de la platja del castell. El pàrquing està situat a les afores de Palamós, a una 5 minuts a peu de la platja, amb els següents preus (a data de Juny 2019)

- Si s'aparca abans de les 13h: 5€
- Si s'aparca després de les 13h: 3€

Un cop aparcat el cotxe, la ruta comença direcció al mar, cap a la platja del castell. El camí està bastant arreglat, i es veu clarament la direcció a agafar.

Un cop arribat a la platja, s’haurà d'agafar el camí cap a l'esquerra fins sortir de la platja. A la sortida de la platja, es troba el primer desviament.

Agafarem cap a l’esquerra, direcció a la barraca de Salvador Dalí. El camí s'endinsa cap a endins amb una petita pujada. A uns 400 metres, girarem cap a la dreta, sortint del camí principal, per arribar a la Barraca de Dalí.

Continuem la ruta fins l’encreuament del Poblat Ibèric i Cap Roig. A la tornada tornarem a passar per aquest encreuament agafant direcció al Poblat Ibèric, però de moment ens dirigim direcció al Cap Roig. El camí baixa fins a la pista (GR-92), on continuarem fent el camí durant 1.5 km aproximadament. Arribat a aquest punt, es podrà veure un pujant amb vistes al mar amb un camí que baixa vorejant una tanca.

Baixem pel camí al costat de la tanca fins que trobem una obertura que ens permet girar cap a l’esquerra i agafar el camí direcció al Cap Roig.

Continuem la ruta i baixem cap la cala d’en Massoni. Nosaltres vam intentar continuar cap el Cap Roig, però ens vam trobar una tanca que no ens va deixar continuar. Així que vam donar mitja volta i vam baixar cap a la cala.

Un cop feta la parada a la cala, tornem cap amunt, aquest cop passant pel costat del jardí botànic de Cap Roig i agafant el GR92, fins a tornar a l’encreuament utilitzat per baixar prèviament. Un cop a l’encreuament, agafem el camí de tornada per la costa, pel camí que baixa (diferent al camí que va pel costat de la tanca i que hem agafat prèviament per anar direcció al Cap Roig).

El camí baixa fins trobar-nos amb unes escales que porten fins la Cala del Crit. Allà decidim fer una parada per gaudir de la tranquil·litat i de les vistes al mar.

Per sortir de la cala, agafem el forat d'entre les roques i pugem les escales per seguir la ruta. A partir d’aquí, continuem el camí a través de les diferents cales, fins que el camí surt de la platja i va vorejant la costa per un camí protegit per un mur de pedres.

Un cop tornem una mica més endins, agafem el camí cap a dalt, per unir-nos un altre cop al GR-92. Agafem el mateix camí que hem fet a l'anada fins arribar a la intersecció mencionada anteriorment, on es divideixen els camins per anar a la barraca d'en Dalí i cap el poblat ibèric.

Agafem el camí cap avall, direcció el poblat ibèric. Un cap arribat a tocar el mar, continuem el camí vorejant la costa direcció cap a la platja del castell.

Un cop arribat a la platja, agafem el camí de tornada cap el parking.

Podeu consultar també la ruta aquí: https://ntong.dev/ca/hiking/ronda-trail-from-palamos-to-cap-roig

Creuament

A l'anada baixem vorejant la tanca. A la tornada, baixem cap a la costa.

Camí tallat

El camí està tallat i tornem cap enrera.

Cala d'en Massoni

Creuament

Creuament: A l'anada continuem per l'interior fins a Cap Roig. A la tornada, tornem de la costa.

Sortida de la platja de castell

Sortida de la platja de castell cap a l'interior direcció cap a la barraca de Salvador Dalí

• Photo of joxiba71
    joxiba71 Apr 9, 2023

Entorn immillorable, agradable fer-la fora de temporada alta.