Camí de les vinyes a Masquefa

4 mi
February 26, 2024
February 2024

near Masquefa, Catalunya (España)

[CA]: Camí de les vinyes a Masquefa
Itinerari planer i agradable entre vinyes i bosquines amb les muntanyes de Montserrat de fons. La ruta comença al mateix poble de Masquefa i es dirigeix fins a l’esvelta església romànica de Sant Pere i de la Santa Creu, ja als afores del poble. Continuem avançant i aviat agafem un corriol estret que baixa en fort pendent i ens porta fins a la riera de Masquefa, on trobem la curiosa font del Violí, situada en una raconada fresca i ombrívola. Retornem a la pista per on veníem i continuem l’itinerari planejant i gaudint de la flaire dolça del raïm mentre travessem la plana de Can Maçana i retornem a Masquefa.

[ES]: Camino de los viñedos a Masquefa
Itinerario llano y agradable entre viñedos y bosques con las montañas de Montserrat de fondo. La ruta comienza en el mismo pueblo de Masquefa y se dirige hasta la esbelta iglesia románica de Sant Pere y de la Santa Creu, ya a las afueras del pueblo. Continuamos avanzando y pronto tomamos un sendero estrecho que baja en fuerte pendiente y nos lleva hasta la riera de Masquefa, donde encontramos la curiosa fuente del Violí, situada en un rincón fresco y sombrío. Regresamos a la pista por donde íbamos y continuamos el itinerario planeando y disfrutando del aroma dulce de la uva mientras atravesamos la llanura de Can Maçana y regresamos a Masquefa.

[EN]: Road from the vineyards to Masquefa
Flat and pleasant itinerary between vineyards and forests with the Montserrat mountains in the background. The route begins in the town of Masquefa and heads to the slender Romanesque church of Sant Pere and Santa Creu, on the suburbs of the town. We continue advancing and soon we take a narrow path that descends steeply and takes us to the Masquefa stream, where we find the curious Violí fountain, located in a cool and shady corner. We returned to the main track where we were hiking before and we continue the itinerary planning and enjoying the sweet aroma of the grapes as we crossed the Can Maçana plain and returned to Masquefa.

[FR] : Route des vignes à Masquefa
Itinéraire plat et agréable entre vignes et forêts avec les montagnes de Montserrat en toile de fond. Le parcours commence dans la ville même de Masquefa et se dirige vers la élancée église romane de Sant Pere et Santa Creu, déjà à la périphérie de la ville. Nous continuons à avancer et empruntons bientôt un sentier étroit qui descend à pic et nous mène au ruisseau Masquefa, où nous trouvons la curieuse fontaine Violí, située dans un coin frais et ombragé. Nous sommes retournés à la piste où nous allions et avons continué l'itinéraire en planifiant et en profitant du doux arôme des raisins en traversant la plaine de Can Maçana et en retournant à Masquefa.