Camí de les Pardines - Llac d'Engolasters - Encamp - Andorra.

Photo ofCamí de les Pardines - Llac d'Engolasters - Encamp - Andorra. Photo ofCamí de les Pardines - Llac d'Engolasters - Encamp - Andorra. Photo ofCamí de les Pardines - Llac d'Engolasters - Encamp - Andorra.

September 22, 2018
September 2018

•   4.7 1 review

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

APROXIMACIÓ: A Encamp agafem la carretera CS-220 en direcció als Cortals d'Encamp. Al cap d'uns 3 km. girem a la dreta al camí d'Engolasters i trobem un aparcament on començem la ruta.
---
DIFICULTAT: Fàcil. Ruta tota per camí ample i pla, ideal per fer en família i amb nens, només el tram que voreja l'estany trobem un petit corriol sense dificultat.
RUTA : Ruta que segueix el camí de Les Pardines fins el Llac d'Engolasters. Aquest camí va ser construït per fer-hi passar , per sota, la canonada d'aigua que alimenta el Llac d'Engolasters, que prové de la presa de Ransol.
El camí es ample i totalment pla, molt ben condicionat, amb baranes de fusta i paret de pedra al marge.
Durant el recorregut anem trobant a l'esquerra petits jardins botànics amb la flora de la zona.
Passem el túnel de les Pardines on trobem diferent rètols informatius.
Passem desprès per uns bonics salts d'aigua, primer el riu de Montuell i desprès el riu de la Molina.
Mes endavant trobem la Mare de Déu de l'Ecologia.
Una mica mes endavant ens podem desviar una mica del camí per anar a veure una antiga carbonera.
-----
Arribem a l'estany i podem fer la volta, seguint el circuit del Mig.
Donem la volta a l'estany i tornem al camí ample per tornar al punt de sortida pel mateix camí.
---
El Llac es una presa d'aigua per fer electricitat i abastir a la població d'Andorra.

Aparcament.

Carretera de les Pardines.

PictographRiver Altitude 5,372 ft

Riu de la Molina

Mare de Deu de l'Ecologia.

Canal.

Tunel de les Pardines.

• Photo of gimon63
    gimon63 Aug 16, 2020

Passeig molt agradable. Desnivell imperceptible. Imagino els 251m de la informació són desnivell acumulat. Es pot fer la passejada en bici. En lloguen a l'inici de la ruta a una caseta de fusta

• Photo of miquelseu
    miquelseu Aug 21, 2020

Gràcies per la valoració gimon63. Si, el desnivell és acumulat, però tot i les petites pujades i baixades que hi ha a l'estany, jo crec que és menys. De vagades el GPS no és gaire precís.