Photo ofCamí Abat Oliva. 2/12. Viladordis-Sta. Maria Viladordis-Ulls Llobregat-Canal de la Mina-Sant Benet de Bages-Navarcles -Artés. Photo ofCamí Abat Oliva. 2/12. Viladordis-Sta. Maria Viladordis-Ulls Llobregat-Canal de la Mina-Sant Benet de Bages-Navarcles -Artés. Photo ofCamí Abat Oliva. 2/12. Viladordis-Sta. Maria Viladordis-Ulls Llobregat-Canal de la Mina-Sant Benet de Bages-Navarcles -Artés.

4 hours one minute
January 30, 2022
January 2022

near Viladordis, Catalunya (España)

Ruta lineal fàcil.
Comencem a on vàrem acabar la primera etapa. Caminem per pistes asfaltades o de formigó.
Trobem l'ermita de la Mare de Déu de Viladordis o de la Salut. El topònim de Viladordis prové de la paraula llatina "Villa hordeorum". que significa casa de camp o casa de llauradors. Entre 915 i 938 l'església ja consta com a filial de la seu de Manresa. L'església original era una construcció del segle IX,
Seguim avançant i arribem als Ulls del Llobregat, que forma una presa natural de roca calcària que ha estat erosionada pel fregament constant de l'aigua del riu. D'aquesta roca en surten brolladors que baixen per un desnivell d'uns dos metres
Continuem al costat del canal de la Mina i de la Resclosa.
Quan arribem al Monestir de Sant Benet fem una parada per fer una visita guiada, molt recomanable. És una antiga abadia benedictina, declarada bé cultural d'interès nacional, i un dels conjunts monàstics més interessants del país, amb elements que van des del Romànic de l'època fundacional fins al Modernisme, passant pel Barroc.
Creuem Navarcles i el llac del mateix nom, que té una bona part glaçada.
Per pistes amples arribem a Artés on hem establert el final d'aquesta etapa.

PictographPhoto Altitude 983 ft

PictographPhoto Altitude 760 ft

PictographReligious site Altitude 864 ft

PictographLake Altitude 806 ft

Llac de Navarcles. Ben glaçat.