Photo ofCalonge-La Creu de Castellar- Castellbarri-Campament-Riera i Vall dels Molins-Pont Penjat-Calonge Photo ofCalonge-La Creu de Castellar- Castellbarri-Campament-Riera i Vall dels Molins-Pont Penjat-Calonge Photo ofCalonge-La Creu de Castellar- Castellbarri-Campament-Riera i Vall dels Molins-Pont Penjat-Calonge

February 5, 2009
February 2009

near Calonge, Catalunya (España)

*A les banderetes dels waypoints en el mapa hi veureu més fotos del lloc.

Ruta senyalitzada pel Consell Comarcal del Baix Empordà
-Ruta 32 de BTT .Aqui en aquesta adreça electònica la podeu descarregar:( http://www.baixemporda-costabrava.org/ca/turisme/558)
-També marcada amb senyals grogues i blanques:(sender PR C 116 i PR C 116.1) veure mapa a:(http://www.baixemporda-costabrava.org/ca/turisme/481).
- Altre: www.calonge.cat (itineraris: Vall dels Molins )

Volta que es pot fer a peu o en bicicleta ( en bicicleta la pujada inicial de Calonge a La Creu és dura ( hi ha llocs amb gresa i pedra solta que fa difícil pujar per més "molinillo" que facis...(mireu el perfil de l'etapa). Quan heu arribat a la Creu us fixareu que després és força planer fins a Castellbarri ( hi ha una pujadeta abans de Can Margarit de Dalt ( Mas que avui està en ruines).

ATENCIÓ: trobareu el camí tallat per una tanca-porta metàl.lica just abans d'entrar a Can Mont. Es pot passar pel costat. ( El propietari demana el màxim respecte al pas per la finca i cal seguir els senyals que ha posat ell. Són uns cartell verds petits amb lletra groga i et porten fins a Castellbarri. Tota aquesta zona és del mateix propietari fins que tornem a passar una cadena al camí. ( Els camins estan així tallats per evitar el pas de motos i quads).
Castellbarri: aqui hi ha un jaciment d'un poblat ibèric .Punt més alt del trajecte, excel.lent mirador de totes les Valls de Calonge: a l'Est el Pla i al fons Palamós, cap al Nord el Puig Cargol , cap a sud Est el Puig Palet , al Sud el repetidor i antenes del Masnou de Platja D'Aro. A Ponent Romanyà i al fons més a Ponent el Puig D'Arques 535m ( s'identifica per la "bola blanca" del seu radar metereològic.
Passem per aquests camps i tornem a una cruïlla que ens porta a seguir senyals : Vall dels Molins. Baixarem fins a un mirador magnífic de la zona de la Vall dels Molins . És una formació de grans pedres granítiques. Estem a la zona de Ruàs. Aquí hi han moltes formacions similars que formen petites coves i abrics on s'han trobat restes d'haver estat ocupades per humans. Us aconsello si podeu un dia anar expressament just a sota d'aquest mirador a les a unes grans formacions rocoses impressionants !!, crec que són de les més grans de les Gavarres.
Passem per la Font Nina: una font preciosa feta amb un càntir i que només raja quan ha plogut força. Forta baixada fins l'antic Campament ( Tota aquesta zona havia estat propietat de l'exèrcit Espanyol i molts dels nostres avis hi havien fet la "mili". En un racó encara hi han els dipòsits d'aigua. Més avall trobem el Mas Roselló.I continuem cap avall on trobem la Font del Campament ( al seu davant hi han posat una tanca que encercla un pou de nova construcció).Estem també en les antigues quadres del Campament on hi tenien els cavalls...
Baixem per una pista que és de la zona coneguda com: Mas Artigas ( una "Urbanització" al bell mig de les Gavarres...)i arribem a la carretera de Romanyà.
A l'altre costat després d'atravessar la carretera i anar cap a l'esquerra trobem els pals indicadors per anar a seguir la Vall dels Molins , on passarem per les rescloses del Molí cremat i del Molí de les Roques ,( en aquest camí en algun lloc cal baixar de la bici donat que hi han algunes roques pel mig... ) Arribem als carrers de l'urbanització del Vescomptat de Cabanyes, seguim a la dreta de la riera fins al Pont Penjat, quan pugem trobem la benzinera Petronor , i ens dirigim cap al nucli de Calonge passant per l'església i entrant als jardins del Castell on acabem.

PictographHiking Altitude 547 ft

1 Línia elèctrica

-Pas per la línia que va cap a Can Mont. Pista a la dreta que va cap a l'antiga pedrera , on van extreure la pedra dels espigons de Sant Antoni

PictographHiking Altitude 624 ft

2 Final forta pujada

Final de la pujada , al nostre darrera veiem tot el massís de les Gavarres amb el Puig D' Arques al fons -

PictographHiking Altitude 637 ft

3 Pal indicador

-Pal indicador del consell comarcal. Anem a la dreta cap a la Creu.

PictographPanorama Altitude 660 ft

4. La Creu de Castellar. Calonge

- Magnífic mirador del poble de Calonge i les valls dels voltants. * En aquesta foto cal fer doble clic per ampliarla i després fer clic a la lupa zoom sobre la foto i moure el cursor a la D i E , veureu tot el panorama des de la Creu

PictographMountain hut Altitude 716 ft

- Antic mas , avui en ruines. Al costat del camí , passat el pal indicador del consell comarcal, a uns 30 m a l'esquerra , en uns prats avui plens de

PictographHiking Altitude 728 ft

- Pal indicador a la cruïlla de Can Mont ( hi falta la un cartell on indicaria CAn Mont, Castellbarri, Vall dels Molins...) aquestes indicacions les trobareu després de la tanca de Can Momt

PictographMountain hut Altitude 751 ft

Can Mont

- Tanca porta Can Mont ( a la foto Can Mont des de la Creu)

PictographPanorama Altitude 903 ft

- Ruines de torre ,mirador excel.lent de 360º Calonge, Vall dels Molins, Romanyà, Puig D'Arques, Puig Cargol...

PictographHiking Altitude 905 ft

8 Cadena al camí

- Cadena camí, pineda, després comença forta baixada

PictographPanorama Altitude 873 ft

9 Mirador de Ruàs

- Preciós mirador en un gran grup de grans roques granítiques, ens podem enfilar a dalt i contemplar tota la vall dels Molins , la muntanya de Fenals i Romanyà. A la primera foto les Pedres Dretes de Ruàs ( molt aprop , més avall i molt recomanable)

PictographHiking Altitude 817 ft

10 Pal indicador Font Nina

- Baixant trobem el pal , la font és a 90 m d'aquest

PictographFountain Altitude 790 ft

11 Font Nina

- Bonica font, sol rajar només després d'époques de fortes pluges , s'eixuga força aviat...

PictographHiking Altitude 608 ft

12 Dipòsits del Campament

- Dipòsits del Campament . Construccions que encara resten on veiem unes grans cisternes on encara hi ha molta aigua. Antiga construcció que resta del Campament

PictographMountain hut Altitude 518 ft

13 Mas Roselló

- Mas Roselló , segona residència. Casa dels masovers al costat

PictographFountain Altitude 426 ft

14 Font del Campament

- Font i safareig, bonic racó on baixa molta aigua si ha plogut recentment , l'aigua prové de la mateixa zona de la Font Nina i baixa tota la muntanya. Actualment just al devant hi ha una tanca de filferro i un pou de nova construcció ). la construcció del devant son restes de les antigues quadres dels cavalls del Campament

PictographHiking Altitude 268 ft

15 Pal indicador

- Carretera de Romanyà , continuem cap a la Riera , som al bonic Molí d' en LLuís

PictographPhoto Altitude 192 ft

16 Resclosa del Molí Cremat

- Bonica resclosa , on s'hi forma una gran gorga , a l'ombra i on ens podem banyar si la calor apreta...

PictographMountain hut Altitude 164 ft

17 Molí Cremat

- Veiem a l'altra costat de la riera el Molí , amb la seva horta i els camps que l'envolten

PictographFountain Altitude 180 ft

18 Font del Molí Cremat

- Tot just quan comencem a pujar el sender ens trobem un racó molt ombrívol i fred , on gairebé sempre hi ha aigua i on s'obtenia aigua per la gent del Moli Cremat

PictographMountain hut Altitude 134 ft

- Primer haurem passat per el pal indicador on hi ha la Resclosa del Molí (a la foto) i després arribem pel sender que s'enfila i fa complicat el pas de la bicicleta durant una estona, entre roques. Veiem a l'altre costat el Molí . Avui encara hi ha una família dedicada a l'agricultura, i que també té un ramat de cabres que sovint torbareu pasturant pels voltants...Es conserva la bassa del Molí , el rec, el sobreeixidor, les moles de pedra...

PictographHiking Altitude 61 ft

- Pal indicador , on hi ha cartell de l'itinerari de la Vall dels Molins. Les greus inundacions d'Octubre de 2005 varen trencar el pont, que ara encara està "penjat", però del tot inaccesible...

PictographPhoto Altitude 97 ft

- Església de Calonge , anem cap als jardins del Castell

• Photo of Senglar
    Senglar Feb 5, 2009

El temps és en bicicleta , aturant-se als llocs.
    A peu 3-4 h segons ritme (15 km)

• Photo of iltrueno
    iltrueno May 13, 2017

Anotada! Gràcies!

• Photo of Caledonio
    Caledonio Jul 11, 2020

Muy buena ruta.
    Hay un momento que se pasa por finca privada junto a la casa pero debe haber derecho de paso (no puedo confirmarlo pero hay marca de PR).
    Yo pregunté al propietario que estaba en la puerta y aunque estaba de mal humor, me dejó pasar sin problemas.

• Photo of Senglar
    Senglar Jul 12, 2020

La finca suposo que vols dir que és Can Mont.
    El propietari fa temps va posar tanca a la pista forestal d'accés i va tenir conflicte amb l' Ajuntament.
    A la gent que camina per allà mai ens ha posat cap problema, deixa passar el portal pel costat i havia posat petits cartells senyalitzant els corriols cap a Castellbarri o per baixar cap a la Vall dels Molins. Vol evitar que no passin vehicles motoritzats (motocross i quads) però a nosaltres i btt mai ha posat cap problema.
    Demana respecte de l'entorn i no hi haurà cap problema.