Photo ofCalella – Molí de Can Marquès (Pineda) – Palafolls – Castell de Palafolls - Creu de Terme de Tordera. SL-C 146 Photo ofCalella – Molí de Can Marquès (Pineda) – Palafolls – Castell de Palafolls - Creu de Terme de Tordera. SL-C 146 Photo ofCalella – Molí de Can Marquès (Pineda) – Palafolls – Castell de Palafolls - Creu de Terme de Tordera. SL-C 146

59 days 4 hours 11 minutes
12029
February 12, 2022
January 2022

•   5 2 Reviews

near Calella, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ
Hem fet aquesta sortida prenent de base el track: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/pr-c-146-sender-de-calella-a-tordera-30087953 Feta pel company de Wikiloc nandomoneda: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/user.do?id=161450 .
No l’hem feta d’una tirada: massa llarga. Nosaltres l’hem gaudida fent-la en tres trams que podeu veure a:

Us recomano que llegiu les descripcions que en fa EMILI ORSO a:

Gràcies als dos per compartir.
És una sortida que pràcticament es va sempre per pista, ideal per fer-la corrent, si més no a trossos, amb el que suposa de reducció de temps. No oblideu que es tracta d’entre 35 i 40 km i un desnivell de pujada i baixada d’uns 1.100 m. Bona despesa de kilocalories. Si les dades de wikiloc són diferents, aquestes són les bones perquè són les acumulades de les tres sortides. Com han estat fetes en dies diferents no sé com les tracta wikiloc, suposo que almenys els temps malament. Com es pot suposar, no hi hem estat 59 dies, 4 hores i 11 minuts, sinó 10 hores i 48 minuts repartits en tres dies (3 hores i 54 minuts el primer, 3 hores 21 minuts el segon i 3 hores i 33 minuts el tercer).

PRINCIPALS ATRACTIUS DE LA SORTIDA
Els seus principals atractius són:

• La ruta transcorre en bona part per pistes careneres.

• Bones vistes sobre la costa i muntanyes de l’interior.

• Es passen per entorns molt interessant: Molí de Can Marquès, Font del Ferro, Sant Pere de Riu...

• Es poden fer marrades per veure punts singulars com el Castell de Montpalau, no massa lluny, entre d’altres.

• Es passa per molts encreuaments que permet fer-se una idea de conjunt molt bona.

• El pla de Palafolls: agradable.

• El Castell de Palafolls: espectacular.

NOTES SOBRE LA SORTIDA

• Tant Calella com Tordera té la possibilitat d’accés amb transport públic.

• Pràcticament, tota la ruta va per pistes, majoritàriament careneres, les fa més entretingudes.

• Es troben diferents alternatives, és aconsellable anar en GPS.

• En anar per pistes careneres, s’acosta bastant els turons de la serra per on va passant, malgrat que no pel cim del mateix turó.

PLÀNOL TOPOGRÀFIC DE LA RUTA

PERFIL
El perfil és indicatiu: el que em dona el telèfon que porto.
La variable "T" no té sentit perquè s'ha fet en diferents dies.

GRAU DE DIFICULTAT
L'índex de dificultat IBP (veieu INDEX IBP) dona un valor de: 122. En podeu veure els detalls a: https://www.ibpindex.com/ibpindex/ibp_analisis_completo.php?REF=38538486671670&LAN=es&MOD=HKG.

Sortida

Plaça de les Bruixes. Esquerra

Mas Xuclà

PictographIntersection Altitude 317 ft
Photo ofDesviament a Sant Pere de Vivelles. Dreta Photo ofDesviament a Sant Pere de Vivelles. Dreta Photo ofDesviament a Sant Pere de Vivelles. Dreta

Desviament a Sant Pere de Vivelles. Dreta

Arribada: Creu de terme de Tordera

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Feb 15, 2022

Esta RUTA ES MUY DURAAAAA yo la conozco que cuando hice Vallromanes Argentona y fué muyyyyy durraaaaaaa, pero hermnosa!

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Feb 15, 2022

Jorditoms gracias por tu valoración y comentarios. El Castell de Palafolls no tiene desperdicio, si tienes ocasión no te lo pierdas. No lo conocia y vale la pena. Otra vez: caminar y aprender historia. Un abrazo!!!!

• Photo of EMILI ORSO
    EMILI ORSO Feb 25, 2022

Ruta mervallosa, amb gran quantitat de llocs d´interès. Com diu en Manel:49, val més fer-la amb dos o tres parts, per ser molt llarga, al voltant de 35 kilòmetres. Amb un temps d´11 hores.

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Feb 27, 2022

EMILI ORSO gràcies per la teva valoració i comentaris. Totalment d'acord en el que dius. Salut i Cames!!!!