Caldera de Taburiente

March 22, 2024
March 2024

near El Gánigo, Canarias (España)

Ruta de Mirador de los Brecitos a Barranco de Las Angustias passant per:
- Barranco del Ciempies (0.6 km)
- Barranco de las Cañeras (1.1 km)
- Barranco de Las Traves (1.9 km)
- Barranco de las piedras redondas (2.4 km)
- Mirador del Lomo de Tagasaste (2.9 km)
- Fuente de la Mula o de la Faya (3.2 km)
- Pinos Gordos (4.0 km)
- Playa de Taburiente (5.1 km)
- Mirador Somada del Palo (5.9 km)
- Mirador Roque Idafe (7.3 km)
- Cascada de Colores (8.0 km)
- La Rosera (10.1 km)
- Salto de la Estrechura (11.7 km)

Excursió feta el dia 6/03/2024
Hem fet la caminada més clàssica de la caldera de Taburiente. Sortint amb cotxe des de Los Llanos de Aridane, s'ha d'agafar la carretera LP214 que en uns 5km, per una estreta carretera, et porta a un gran aparcament just abans de travessar la Riera de las Angustias, aquí deixem el cotxe i hem d'agafar un taxi que ens portarà al Mirador de los Brecitos, el taxí ens ha costat 20€ per persona, no s'ha de reservar, estan allà.
Un cop al Mirador comencem a caminar per un camí molt endreçat envoltats d'espectaculars exemplar de pins canaris, el camí sempre és de baixada. Al wp3 som a la Playa de Taburiente, on travessem el riu del mateix nom, un cop a l'altre banda trobem una zona d'acampada amb taules de fusta, i uns metres més amunt hi ha el Centro de Visitantes. El centre estava tancat amb un rètol a la porta on deia que estaven fent una ruta.
A partir del Centro de Visitantes ja enfilem cap al Barranco de las Angustias, al camí no té pèrdua i segueix endreçat, a partir del wp5, Mirador del Palo, hi ha tot un grapat d'escales fetes de pedra, un bonic lloc. Al wp7 hi ha una drecera on diuen que és només per experts, nosaltres hi vam anar, és molt fàcil i gents exposat. Al wp8 anem cap a La Cascada de Coleres, s'hi va pel llit del barranc. Malauradament la cascada està amb molt poca aigua, hi ha el que hi ha. Un cop vista la cascada tornem pel mateix camí i anem seguint barranc avall.
Ja som al Barranco de las Angustias, és anar seguint pel seu llit, travessant el corrent d'aigua una i altre vegada, fins arribar al pàrquing on tenim el cotxe, hi ha trossos on el camí està marcat pel costat del barranc, crec que és millor seguir sempre pel barranc, a excepció de quan arribem al wp8, en aquest punt, si seguim pel barranc, haurem de superar un petit salt que tenim al Salto de la Estrechura no és difícil però hi has de parar una mica d'atenció, el lloc però és d'una gran bellesa. Un cop superat aquest pas ja la cosa s'eixampla fins arribar a l'aparcament.