Calafell Parc-Bellvei-El Vendrell

March 2, 2022
March 2022

near Bellvei, Catalunya (España)

Amb un company de caminades i d'afició ferroviaria hem arribat en tren a dos quarts de nou a l'estació de Calafell des d'on hem agafat, a les 8'45, un bus urbà de la línia L2 que ens ha portat fins al Casal de Calafell Parc, on hem esmorzat abans de començar. La primera visita de la caminada ha estat per constatar l'estat ruïnós del poblat d'origen medieval de Montpaó, abans de enfilar cap a Bellvei. Fins arribar a La Calçada tota la ruta ha estat per carretera enquitranada i des d'aquest punt ha estat pista de terra fins arribar a la carretera TP-2125 que ha tornat a quitrà i panots urbans. Cal no fer cas de l'intent de anar cap a la dreta de la carretera TP-2125, ni seguir el camí indicat com a sense sortida i solament seguir els 200 metres cap a l'esquerra per el voral practicable de la carretera fins la rotonda de la C-51, des d'on aviat arribarem a una vorera amb senyals blancs i grocs del PR-C 16 que ens portarà fins a final de la ruta. A banda de que la sequera ens ha permès el pas a gual del Torrent del Lluc, no hi ha cap punt remarcable dins la ruta, amanida amb el pas sovintejat de trens tant per la via d'ample ibèric com la del internacional, llevat que s'ha de tenir força compte al creuar l'esmentada carretera TP-2125 i la N-340 a l'entrada de Bellvei. Després de dinar hem retornat en tren des del Vendrell fins Barcelona, on jo he enllaçat amb un bus per retornar cap a casa.

Casal de Calafell Parc

PictographRuins Altitude 351 ft

Poblat de Montpaó

Photo ofBarraca de pedra seca prop de l'Arenal de Bellvei Photo ofBarraca de pedra seca prop de l'Arenal de Bellvei Photo ofBarraca de pedra seca prop de l'Arenal de Bellvei

Barraca de pedra seca prop de l'Arenal de Bellvei

PictographIntersection Altitude 331 ft

Cruïlla Carretera N-340

PictographReligious site Altitude 359 ft

Santa Maria de Bellvei

PictographPark Altitude 350 ft

PictographBridge Altitude 323 ft
Photo ofPont damunt del ferrocarril Barcelona-Sant Vicenç, via Vilafranca. Photo ofPont damunt del ferrocarril Barcelona-Sant Vicenç, via Vilafranca.

Pont damunt del ferrocarril Barcelona-Sant Vicenç, via Vilafranca.